מיקרוסופט הודיעה השבוע על הגרסאות הרשמיות להן ניתן לצפות עם ההשקה של חלונות 8 לקראת סוף השנה.

בניגוד לעבר, ובניגוד לשמועות שרווחו לאחרונה ברשת, מיקרוסופט מנסה הפעם לפשט ככל האפשר את הנושא, והיא תציע למעשה שלוש גרסאות ראשיות בלבד: שתיים לשוק המחשבים המבוססים על מעבדי אינטל ואחת שמיועדת לשוק המחשבים המבוססים על מעבדים המיוצרים בהתאם לטכנולוגיה של ARM.

הגרסה הצרכנית של חלונות 8, שמיועדת למעבדי 32 וסיביות של אינטל כאחת, תקרא בפשטות Windows 8. גרסה זו, כפי שכבר יודעים, מיועדת למחשבי PC מסורתיים וטאבלטים כאחד והיא תומכת במסכי מגע ובשימוש בשילוב עכבר/מקלדת לפי בחירת המשתמש שיוכל לבחור בין ממשק המטרו (Metro) לבין שימוש בממשק המסורתי של חלונות.

מעבר לכך מציעה גרסה זו שינויים משמעותיים בסייר חלונות, מנהל היישומים ותמיכה בריבוי מסכים, כמו גם התקנה קלה של שפות ושינוי הממשק בהתאם, תכונה שבעבר הייתה קיימת רק עבור משתמשי הגרסאות המתקדמות ביותר של חלונות 7.

גרסת Windows 8 Pro מיועדת לשוק הגבוה היותר, ובעיקר לשוק העסקי. היא כוללת כלי הצפנה, ווירטואליזציה, ניהול מחשבים מרחוק וטיפול בקישוריות למערכות.

הגרסה החדשה מכונה Windows 8 RT, כשעד עתה היא זכתה לכינוי WOA (חלונות ל-ARM). גרסה זו, כאמור, מיועדת להתקנה מראש בלבד במחשבים וטאבלטים המבוססים על מעבדי ARM, כשזכור זו הפעם הראשונה שמיקרוסופט מייצרת מערכת הפעלה המיועדת למעבדים שאינם של אינטל. גרסה זו של חלונות 8 תגיע עם גרסאות מותאמות של התוכנות המשרדיות של מיקרוסופט: Word, Excel, Powerpoint ו-Onenote.