אווה סנדלר, שאיבדה את בעלה ושניים מילדיה בפיגוע הרצחני בטולוז, תגיע מצרפת לישראל, כדי להשתתף בטקס שייערך ביום הזיכרון ברחבת הסוכנות היהודית בירושלים.

יחד עמה יגיע מצרפת גם סמואל סנדלר, אביו של יונתן סנדלר (29) ז"ל וסבם של אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) ז"ל, שנרצחו בירי הקטלני בבית הספר היהודי "אוצר התורה".

כמדי שנה ייערך ביום הזיכרון ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים טקס זיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה בארץ ולציון זכרם של היהודים שנרצחו בפעולות איבה בעולם. על פי נתונים של הסוכנות היהודית, מאז קום המדינה נרצחו בפעולות טרור ובאירועי אנטישמיות ברחבי העולם יותר מ- 200 יהודים.

בכל שנה מדליקים משואה לזכר היהודים שנרצחו באירועים אנטישמיים בעולם, קרובי משפחתם של הקורבנות או כאלה שניצלו בפיגועי הטרור. השנה נענו בני משפחת סנדלר לפנייה של הסוכנות היהודית והם יגיעו מצרפת לטקס שייערך ביום הזיכרון ברחבת המוסדות הלאומיים בירושלים.

הטקס יאורגן על ידי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל, מגבית קרן היסוד, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה (JFNA) ומגבית קנדה.

בפיגוע הירי סמוך לבית הספר "אוצר התורה" בטולוז שבצרפת, נרצחו הרב יונתן סנדלר ז"ל, תושב שכונת 'קרית יובל' בירושלים, שנסע לפני מספר חודשים כדי לחזק את הקהילה היהודית בטולוז. יחד עם הרב סנדלר נרצחו שני ילדיו - אריה בן ה-6 וגבריאל בן ה-3.5. בפיגוע נרצחה גם מרים מוסטנגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר.