ארז וינר
ארז וינרדובר צה"ל

פרקליטות המדינה, בשם מבקר המדינה, השיבה היום לעתירה לבג"צ שהגיש אל"מ ארז וינר בה ביקש כי משרד מבקר המדינה יעמיד לרשותו את כל החומר המצוי בידיו, הנוגע להליך הבדיקה בפרשת הרפז ואשר עשוי להשפיע על מסקנות המבקר ביחס אליו.

בתשובתה כתבה הפרקליטות כי וינר לא יצטרך להגיש את תגובתו מחר, כפי שנדרש ממנו אלא ניתן לדחות את מועד הגשת התיחסותו של וינר לדו"ח עד ליום 30.4. עם זאת, המדינה מציעה לפתור את העניין בדיאלוג הישיר בכל הנוגע לחומר אותו מבקש אל"מ וינר לקבל.

"לנוכח החשיבות הציבורית של פרסום הדו"ח והמשמעויות של עיכוב השלמתו, קיימת דחיפות בבירור העתירה", כתבה פרקליטות המדינה וביקשה לקבוע מועד דחוף לדיון בעתירה בחודש מאי.

אלוף-משנה ארז וינר, מי שהיה עוזרו של הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף גבי אשכנזי, הגיש בתחילת החודש עתירה לבג"ץ נגד  מבקר המדינה, שחקר אותו על רקע קשריו עם סא"ל במילואים בועז הרפז ומעורבותו לכאורה באיסוף חומר מכפיש נגד אנשי לשכת שר הביטחון.

בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין אודי בן אליעזר, עודד סבוראי ורן כהן, נטען כי על אף שוינר ביקש שוב ושוב ממבקר המדינה את החומר, לינדנשטראוס סירב לעשות כן.

"ככל שהמשיב יעמוד בסירובו להעמיד לרשות העותר את החומר הרלוונטי האמור - שהינו חיוני לעותר לשם העברת התייחסותו הנאותה לטיוטת הדו"ח - ובכך לא יאפשר לו להגן על עצמו, מדוע לא יסיר המשיב מן הדו"ח כל התייחסות הנוגעת לעותר אשר יש בה כדי לפגוע בכבודו ובשמו הטוב", נכתב בעתירה.

ממשרד מבקר המדינה נמסר אז כי משרד מבקר המדינה דוחה את הטענות של אלוף משנה ארז וינר, שעתר לבג"ץ נגד המבקר בטענה כי אינו מעביר לו את כל החומר אותו הוא צריך לשם הגנתו בפרשת הרפז. דובר משרד המבקר, שלמה רז, אמר כי "אלוף משנה ארז וינר קיבל ממשרד מבקר המדינה את כל החומר הרלוונטי לגבי הגנתו, המתחייב מפסיקת בית המשפט העליון. מעבר לכך יאמר משרד מבקר את המדינה את דברו בתשובה שתוגש לבג"ץ".