בן ארי: אייזנר הוא גיבור ישראל

הרמטכ"ל רב-אלוף בנימין (בני) גנץ הודיע הבוקר (רביעי) על הדחתו של סגן מפקד החטיבה מהתפקיד על רקע כשל ערכי באירוע.

לערוץ 7 נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות הבוקר עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון ומפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן. קצינים בכירים אלה המליצו לגנץ להדיח את סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן אלוף שלום אייזנר.

גורם בצה"ל מסר כי סגן אלוף שלום אייזנר הודח מתפקידו ולא ישובץ כסגן מפקד בה"ד 1. כמו-כן, לא יבצע תפקידים פיקודיים בשנתיים הקרובות. סא"ל שלום אייזנר הופתע מההחלטה ואמר "יתכן ואפרוש מצה"ל. אני פגוע נפשית ואשקול את צעדיי".

אייזנר תועד כשהוא מכה אנרכיסט מדנמארק שניסה יחד עם חבריו לחסום את ציר 90 - כביש הבקעה. במשך שעתיים ניסו אייזנר וקציניו לפזר את ההפגנה ללא צורך באמצעים מיוחדים. בשלב מסויים היכה אחד האנרכיסטים את הסמח"ט אייזנר וגרם לו שבר בכף ידו מה שהביא את אייזנר להפעיל כוח ולפזר את המתפרעים. מאז התפוצצה הפרשה בתחילת השבוע קראו בשמאל להדיח את הסמח"ט מתפקידו.

ח"כ אריה אלדד גינה את ההחלטה, "זוהי כניעה מוחלטת לשמאל שחולל את הפרובוקציה ועתה קוטף את פירותיה". ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר "הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד מלמדים את קציני צה"ל להגיש את הלחי השנייה וללמוד מאהוד ברק שברח מכל זירה כדי להגיע לקידום הבא. עם ישראל מחבק קצינים כמו אייזנר ובז לקצינים כמו אלון". 


ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה) אמר מנגד "החלטת הרמטכ״ל היא מוצדקת, נבונה ומחויבת המציאות. הניסיונות להדביק להחלטות של מפקדים בצה״ל דמעות פוליטית היא מכוערת וחמורה. צה״ל חייב לנהוג בתקיפות בלתי מתפשרת בכל חריג, כפי שנחשף באירוע הזה. כך ורק כך ישמרו ערכיו ועולמו המוסרי".

הפורום למען ארץ ישראל מסר בתגובה "גם אם הסמח"ט טעה  ומעד - מדובר בהחלטה לא מידתית, ויש בה סטירה בפני הלוחמים ופגיעה קשה בצה"ל. מי שמחייך היום הם האנרכיסטים שזכו לרוח גבית להמשיך ולתקוף את לוחמי צה"ל".