ברביבאי, הרב ובני משפחתו
ברביבאי, הרב ובני משפחתואור עציון

אתמול (ג') התקיים טקס "מצטייני ראש אכ"א" במהלכו ראש אכ"א העניקה ל- 40 קצינים, נגדים וחיילים תעודות הצטיינות על תפקודם במהלך השירות הצבאי. במהלך הטקס, הוענק גם לרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת ההסדר אור עציון, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ומראשי איגוד ישיבות ההסדר, תעודת הוקרה על פעילותו בתחום מסלול ההסדר והגיור בצה"ל.

בנימוקי ההחלטה להעניק לרב דרוקמן תעודת הוקרה נכתב: ״בעוד תשעה ימים בדיוק, במוצאי יום העצמאות, יוענקו בירושלים פרסי ישראל לשנת תשע״ב. בין חתני הפרס על מפעל חיים- תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, נמנה הרב חיים מאיר דרוקמן, אשר תרומתו לצבא ההגנה לישראל,ולמאמץ קליטת העליה במסגרתו, מלווה את הצבא זה שנים ארוכות. בעומדו בראש בית הדין המיוחד לגיור, תפקיד אותו מילא בדרך מיוחדת ורגישה, היה מופת ומודל לחיקוי, וכך גם בהיותו ממקימי ישיבות ההסדר, המשלבות בין שירות צבאי משמעותי ללימוד תורה״.

ראש אכ״א, האלוף אורנה ברביבאי אשר העניקה לו תעודת ההוקרה, הדגישה את תרומתו המיוחדת של הרב לצה"ל במהלך השנים:״תודה מיוחדת לך הרב חיים דרוקמן, על מפעלך רב-השנים ותרומתך הרבה בתחומי קליטת העלייה בצה״ל והשירות בכלל. לא בכדי נמצאת ראוי לפרס ישראל, החשוב בפרסים שמעניקה המדינה לאזרחיה.הפרס מכבד את עשייתך כשם שזו מכבדת את הפרס״.

במהלך הטקס הוקרן סרט מיוחד על הרב דרוקמן במהלכו הרב סיפר על תקופת השואה.הרב דרוקמן הודה לראש אכ"א ואמר בפני משתתפי הטקס: "אני מתרגש מאד ואני מודה לצה"ל על הוקרה". הרב התייחס לדברים שנראו בסרט והדגיש כי לא מדובר בדברים שהתרחשו לפני אלף שנה אלא רק לפני60 שנה: "תקופה אחרת של עם ישראל לעומת המציאות של היום שבה יש לנו צבא חזק ומדינה חזקה ואנו נמצאים בגאולה ובצמיחה. זו השמחה האמיתית בזכות צה"ל ומעל הכל בזכות אלוקי מערכות ישראל".

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר: "אנו מברכים את הרב דרוקמן על קבלת תעודת ההוקרה מצה"ל. הרב דרוקמן מהווה סמל לעשייה למען עם ישראל מתוך ענווה ודרכי נועם וניתן לראות זאת בבירור במסגרת הצבא בעשרות השנים האחרונות.אין ספק כי תרומתו של הרב דרוקמן למסלול ההסדר בפרט ולצה"ל בכלל ראויה לכל הערכה ועל כך אנו מברכים את ראש אכ"א האלוף אורנה ברביבאי על היוזמה להעניק לרב דרוקמן תעודת הוקרה".