עצרת ליום השואה ולנרצחי טולוז

עשרות טקסים לציון יום השואה התקיימו היום, אך טקס מיוחד במינו התקיים היום בחוות הנוער הציוני בירושלים שציין גם את יום השואה וגם "אזכרת 30" לנרצחי פיגוע הירי בטולוז.

הטקס נערך במעמד שגריר צרפת בישראל, שר החינוך, נציג משפחת מונסונגו ובהשתתפות 300 תלמידים יוצאי צרפת הלומדים בפנימיות ובכפרי הנוער בארץ.

יצוין כי משפחת הנרצחים מטולוז התקשתה להגיע לאירוע בירושלים ליום השואה. המשפחה, שהיא ניצולת שואה, הסבירה כי התקשתה רגשית להשתתף באירוע.

 רב בית הספר הצרפתי בישראל, הרב דוד סיטון סיפר ל'ערוץ 7' על שילוב הטקס של יום השואה עם אזכרת 30 לנרצחי טולוז. "הגורל עשה שצריך להוסיף ל6 מליון יהודים עוד 4 שמות של נרצחי טולוז, היום מלאו 30 יום לנרצחי טולוז על ידי בן עוולה בצרפת. דווקא הנוער שמגיע מצרפת שלומד כאן ובסופו של דבר נשאר הוא העתיד,אנחנו מסתכלים בעבר אך הראיה היא לעתיד, שוחחנו עם התלמידים על נקמה והנקמה היא להביא כל יהודי ויהודי לארץ זו הנקמה הנכונה ובזה שעם ישראל חי זו הנקמה הכי נכונה".

שגריר צרפת בישראל כריסטוף ביגו אמר בטקס: "הדור עם המספרים על היד הולך ונעלם ועלינו לדאוג שאירועי השואה יועברו מדור לדור, כדי שלא נשכח את מה שאירע לעם היהודי. אין ספק שיש קשר ישיר בין השואה לרצח בטולוז בשניהם רצחו אנשים וילדים רק בשל היותם יהודים, עלינו לדאוג ששואה כזו לא תחזור".

בטקס השתתף גם שר החינוך גדעון סער שאמר, ״היום, יום הזכרון לשואה ולגבורה, עדיין בחלוף 70 מהדהדת השאלה – איך בני אדם מסוגלים להפוך למכוֹנוֹת-רצח אכזריות כאלה? איך אפשר לתפוס בשכל את התופעה הזאת של שנאת-היהודים, שעוצמתה וכוחה ההרסני הם כגדוּלת עמנו, לא ניתן לגמרי להבין, אבל אסור בתכלית האיסור לא להבין״.

עוד אמר השר סער: ״האנטישמיות החדשה מכוּונת כנגד המדינה היהודית. הדה-לגיטימציה והדה-הומניזציה היו תכונות האנטישמיות. אותן תכונות מכוונות היום נגד המדינה היהודית, שלאושרנו הרב בה נולדנו ובה גדלנו, כאנשים בני-חורין, כעם חופשי, המסוגל להגן על עצמנו בכוחותיו הוא ואנחנו ב"ה נשמור עליה״.