הפיגוע אוטובוס בחיפה
הפיגוע אוטובוס בחיפהפלאש 90

רון קרמן, אביה של טל ז"ל, שנרצחה בפיגוע באוטובוס קו 37 בשדרות מוריה בחיפה, שיגר היום (ראשון) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו בו ביקש ממנו שלא ידבר בטקס האזכרה הממלכתי לנפגעי הטרור.

"אני תקווה כי סדר הפסח שחגגת יחד עם משפחתך היה כשר ושמח. סדר הפסח שלי היה הסדר התשיעי ללא טל", פתח קרמן את מכתבו.

רון ציין, "מדינת ישראל שלא הצליחה לשמור על חיי בתי הפרה את ההבטחות שהובטחו מעל קברה לפני תשע שנים. הבטחות על ידו הארוכה של צה"ל ועל מיצוי הדין עם אותם שפלים שפגעו בבתי ובמאות הישראלים רק בגלל שאנו חיים במדינת ישראל".

"השנה הרגשתי נבגד", כתב רון קרמן, "השנה נאלצתי לחוות את הרגשת הכניעה של ממשלת ישראל לארגוני הטרור. השנה אולצתי לראות את מאות המרצחים, ביניהם את האחראים לרצח טל, נשלחים אל החופשי בעקבות חוסר האונים שפשט במערכת השלטונית וגרוע מכך במערכת השיפוטית. אותה מערכת שאמורה להגן על זכויותיי כאזרח ישראלי".

"לא אשכח את תחושתי בבית המשפט העליון כשחשתי את אי נוחות השופטים שנאלצו לדחות את העתירות נגד שחרור מאות המחבלים. חוויתי על בשרי את תחושת הכישלון כשלא הצלחתי, אני וחברי, למנוע את שחרורם של אותם חורשי רעה, אותם שפלים שבחרו לפגוע בתלמידת תיכון שכל חייה לפניה. אגלה שבכל אותן שנים שנאבקתי בשחרור המרצחים חששתי מאפשרות זו, וניסיתי להתכונן לקראתה. תחושת הכעס, חוסר האונים, הבגידה, העלבון, חוסר עשיית הצדק, הכניעה ולאחריה שחרור הרוצחים היו מעבר לכל מה שהתכוננתי ותיארתי לעצמי בכל שנות המאבק".

"יודע אני שגם השנה יתקיים טקס ממלכתי בהר הרצל ביום הזיכרון ואתה תכבד את באי הטקס בנוכחותך, אלא שהשנה כל דבר שתגיד במעמד זה יהיה לעג לרש – למשפחות ולקורבנות. האם שוב תבטיח לנו שמדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצחים? שנדע לגבות מחיר מהאחראים? שלא נשקוט ולא ננוח עד שנמחה את האחראים מעל פני האדמה?", תמה קרמן, "מה תוכל עוד להבטיח, אדוני ראש הממשלה שלא הפרת כבר במו ידיך? כיצד תוכל לנחם אותי כאשר אתה עצמך שחררת את רוצחי בתי?".

"זכור נא בבקשה כבוד ראש הממשלה שכל אותם נוכחים בטקס בחלקת חללי הטרור נושאים בליבם את הרגשה שאני חווה יום יום ושעה שעה. אולצתי במשך השנים לחיות עם האובדן של טל. היום לאור ההחלטה שלך אני נאלץ ללמוד לחיות גם עם הרגשת חוסר הצדק ואובדן המוסר במדינת ישראל".

"אודה לך באם תכבד את בקשתי ולא תישא את דבריך השנה בטקס לזכר חללי הטרור. הדבר יחסוך מבוכה לכולנו ופגיעה נוספת באמינות המילים וההבטחות של מי שלא ידע לעמוד בהן".

ביום רביעי א' ניסן תשס"ג (5.3.2003) נפגשה טל עם חברתה בקשר לארגון מסיבת סיום י"ב. שתיהן נסעו להדר הכרמל ומשם החליטו לעלות על אוטובוס מספר 37.

בשעה 14:16 בשדרות מוריה בחיפה , מחבל מתאבד שעלה לאוטובוס פוצץ עצמו ורצח 17 נפשות . טל וחברתה נהרגו במקום. טל נהרגה 3 חודשים לפני הגיעה לגיל 18.