טאבלט, סיפור אהבה. האייפד החדש של אפל
טאבלט, סיפור אהבה. האייפד החדש של אפלאפל

רכשתם טאבלט לאחרונה? כנראה שאתם מאוד אוהבים את הרכישה האחרונה שלכם, וכנראה שרוב השימוש שאתם עושים בו הוא בין ארבעת כותלי הבית.

זו התמונה שעולה, פחות או יותר, מסקר חדש שערכה לאחרונה חברת המדיה הענקית Viacom בארצות הברית שהקיף למעלה מ-2,500 משתמשי טאבלטים בגילאי 8-54 וכלל גם כמה ראיונות מיוחדים עם אנשים שידועים כמשתמשי טאבלטים כבדים בערים לוס אנג'לס וניו יורק.

אחת התוצאות הבולטות של הסקר, שקיבל את השם Tapping into Tabletomics, הייתה שחלק גדול מהמשתמשים מפתחים אל המכשיר קשר רגשי ברמה גבוהה. יותר ממחצית מבין המשיבים אמרו שהם מרגישים שמחים ורגועים יותר בזמן שהם משתמשים בטאבלט, ו-40% טענו שהוא מוציא מהם את המיטב. ויותר מכך, כמעט שני שלישים מהמשתמשים אמרו שהם יהיו מוכנים להחליף את המחשב הנייד שלהם לפני שהם יהיו מוכנים להחליף את הטאבלט שהם התרגלו להשתמש בו, ובין רוכשי המוצרים של אפל, יותר מ-75% אמרו שהם יחליפו את האייפון שלהם במכשיר אחר לפני שהם יהיו מוכנים להחליף את האייפד שלהם.

אולי לא כל כך מפתיע לגלות שלמעלה מ-85% מהעונים לסקר אמרו שהם משתמשים בטאבלט שלהם לצרכים פרטיים ולא עסקיים, וזה מצטרף לנתון אחר שאומר ש-74% מזמן השימוש הכולל בטאבלט נעשה בבית. 62% אחוזים אמרו שהם משתמשים בטאבלט כל יום וממוצע השימוש של אותם משתמשים עומד על 2.4 שעות ליום.

למרות מספר המשתמשים היחסית גדול ברשתות חברתיות, הטאבלט הוא לא האמצעי המועדף לבדוק מה קורה ברשתות הללו. לא פחות מ-77% מהמשתמשים אמרו שהם עושים זאת לבד עם עצמם, ולכן אולי לא מפציע שרוב השימוש במכשיר הוא לצורך משחקים וצפייה תוכניות טלוויזיה.

עוד נתון, שאינו מפתיע לאור הנטייה לשימוש בו בבית בעיקר, הוא שרוב רוכשי הטאבלטים מסתפקים בגרסת WiFiולא מוכנים להוציא עוד כסף כדי לרכוש גרסה שתומכת גם בחיבור סלולארי - ברוב הבתים יש כיום נתב אלחוטי כך שאין צורך מעבר לכך כדי להתחבר לאינטרנט.