גרסה 12 של פיירפוקס מגיעה
גרסה 12 של פיירפוקס מגיעהמוזילה

משתמשים עדיין בחלונות XPומעדיפים לגלוש עם פיירפוקס? אולי כדאי לכם לחשוב על שידרוג כי מחר תושק גרסה 12 שהיא הגרסה האחרונה של דפדפן הקוד הפתוח הפופולארי שתומכת בגרסה המקורית של חלונות XP

בשדרוג גם גרסה שכוללת את עדכון התוכנה הראשון (XP SP1) כשהגרסה הבאה, 13, שתושק בעוד מספר שבועות, תהיה האחרונה מבחינת מוזילה שתספק תמיכה גם עבור אלו שהתקינו עבור ה-XP שלהם את העדכון השני והשלישי (XP SP2ו-XP SP3). בנוסף, גרסה 12 גם מפסיקה להציע תמיכה עבור משתמשי חלונות 2000.

מאז שבארגון מוזילה עברו למחזור עדכונים בו כל מספר שבועות יוצאת גרסה חדשה של הדפדפן, בדומה לנהוג עבור הדפדפן המתחרה כרום מבית גוגל, מספר השינויים בין גרסה לגרסה אינו גדול במיוחד. במוזילה נוקטים בשיטה שאומרת שאם הפיתוח מוכן בזמן להשקת גרסה, הוא יצורף, ואם לא, הוא עובר הלאה לגרסה הבאה.

בהתאם לכך, משתמשי הדפדפן אולי לא יזהו ברגע הראשון את החידושים והעדכונים בגרסה החדשה, שכמובן מציעה מעבר לכל תיקוני אבטחה ושימושיות. שני הפרטים החדשים הם שכעת ניתן לעדכן את פיירפוקס בקלות רבה יותר בתהליך שדורש פחות לחיצות עכבר, ומפתחים שרוצים לראות כיצד נראה קוד המקור של דף בו הם גולשים, יוכלו כעת לנתח אותו בצורה ברורה יותר בעזרת מספרי שורות שיתווספו לקובץ.

שינויים אחרים הם שדרוגים של מאפיינים שכבר קיימים בדפדפן. כך למשל, כעת בעת שמבצעים חיפוש בדפדפן, הוא ימרכז במסך את תוצאת החיפוש הבאה. בנוסף, אלו שרגילים להעתיק למנהל ההורדות כתובות של קבצים במטרה להורידם למחשב, לא יצטרכו לבצע פעולה נוספת כדי לבצע את ההורדה בפועל - העתקת הכתובת תפעיל את ההורדה באופן אוטומטי.

גרסה 12 גם מציעה תיקון משמעותי עבור משתמשי המקינטוש. השימוש ב-WebGL, הקוד בו משתמשים כדי לגשת באופן ישיר לחומרה הגרפית של המחשב כדי להציג אלמנטים גרפיים בתוך הדפדפן במהירות רבה על ידי שימוש ב-HTML 5, כבר אינו גורם לירידה כוללת בביצועים של הדפדפן בחלק מהמערכות.