"גם התינוקת מרגישה את הכאב"

טקס אזכרה נערך הבוקר (רביעי) ברחבת הסוכנות היהודית לזכר היהודים שנרצחו באירועים אנטישמיים בעולם.

בטקס השתתפו יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, יו"ר ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני ומשפחת סנדלר שהגיע במיוחד מצרפת והיום מלאו חודש לרצח האב יונתן סנדלר (29) הי"ד ושני בניו אריה (6) ז"ל וגבריאל (3.5) הי"ד, שנרצחו בירי הקטלני בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז שבצרפת. טקס נערך בהשתתפות נציגי משפחות שכולות מישראל ועובדי הסוכנות היהודית.

פתחה את הטקס אווה סנדלר שהדליקה נר זיכרון עם יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי. במהלך הטקס אמר שרנסקי, "זו מלחמתה של ישראל, כאשר מותקפות קהילות יהודיות בעולם".

הוא הוסיף כי "התוקפים רואים אויב בכל יהודי, בין אם הוא חייל צה"ל, תושב אשקלון, מורה בטולוז או ילד בבית ספר יהודי".

בתום הטקס אמר אביה של האלמנה אווה סנדלר, ויקטור אלול, לערוץ 7 "זהו יום קשה קשה. יום שבו כל הזכרונות עולים ומשחזרים את האסון הקשה שקרה לנו. השנה הצטרפנו למשפחת השכול".

לדבריו "אפילו התינוקת, הבת שנותרה, מבינה וכואב לה ולפעמים היא מכה בידיים על ראשה ומושכת שערות. הלילה, לפני טקס הזיכרון, היא לא ישנה כל הלילה".

סנדלר הוסיף כי "במצבה של אווה יש עליות וירידות , מנסים לגרום לה לשכוח את מה שהיה אפילו עם זה לזמן קצר, היא רוצה לעשות עלייה, יהיה לה קשה להישאר שם לבד, היא מוכנה לעשות עלייה לארץ ישראל".

שמואל סנדלר, אביו של יונתן, אמר בתום הטקס לערוץ 7,  "יש לנו חשש שאנחנו חוזרים ל-1939 אבל הממשל הצרפתי עוזר לנו הרבה בכל הרגעים הקשים שעברנו בחודש האחרון".