ביקור מיוחד בלונדון
ביקור מיוחד בלונדוןמועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה התארח השבוע כאורח כבוד בכינוס רשמי בבית הלורדים האנגלי בלונדון.

מדובר בביקור תקדימי, ראשון מסוגו, של מנהיג התיישבות ביו"ש, בבית הלורדים הבריטי, מקום המזוהה בבירור כבר שנים רבות כאנטי ישראלי ובודאי אנטי התיישבותי.

מסיקה הוא מנהיג המתנחלים הראשון מאז ומעולם שהשתתף כאורח כבוד באירוע רשמי בבית הלורדים, והכינוס הרשמי היה שיאם של ארבעה ימים צפופים של פגישות מדיניות שקיים מסיקה עם חברי פרלמנט, פרופסורים ומנהיגים ומעצבי דעת קהל מאירופה, אפריקה וארצות הברית בבירה האנגלית, כחלק מ"מלחמת ההסברה" והסיורים שמנהלת המועצה האזורית שומרון בארץ ובחו"ל.

במועצה אזורית שומרון מציינים כי המשתתפים והמסרים שיצאו מהכינוס התקדימי בבית הלורדים הבריטי הוא אחד משיאי פעילות ההסברה שמובילה היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון הן בארץ באמצעות הסיורים לאח"מים ולציבור הרחב ("שומרון - נעים להכיר") והן ברחבי העולם באמצעות יחידת קשרי החוץ שפועלת ליד המועצה.

יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה השתתפו בכינוס גם יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון דוד העברי.

האירוע התקיים במעמד הברונית קרולין קוקס, מראשי בית הלורדים, והשתתפו בו בין השאר הלורד המוסלמי שיח, יו"ר ועדת ההגנה של הפרלמנט באוסטריה (המקבילה לועדת החוץ והבטחון) ד"ר פיטר פשטנבאור, קנט אקרוט יו"ר וועדת החוץ של הפרלמנט בשבדיה ומראשי המפלגה הדמוקרטית השוודית, נשיא האקדמיה האוסטרית הימלר קראוס, חבר פרלמנט האירופי דוד לסר, המופתי הראשי של מדינת בוסניה מוסטפא שריק וכן "האפיפיור האפריקאי" אנוך אדובויה מניגריה, מנהיגם הדתי של כמאה מליון מאמינים שחורי עור באפריקה, אירופה ואמריקה.

מסיקה אמר בין השאר "נביאי ישראל ניבאו שלפני בוא המשיח יהיה בלבול, כשיהפכו את הטוב לרע ואת הרע לטוב. אנו רואים זאת היטב כיום. שלוש הדתות הגדולות, היהדות, הנצרות והאיסלאם, מאמינות בתורה – אחד הדברים המרכזיים בה הוא ההבטחה של ארץ ישראל לעם היהודי והציווי להם ליישבה. עם ישראל מגשים בעצם הקמת מדינת ישראל, ובפרט במהלך התיישבות והבניה בארץ ישראל את ההבטחה והציווי האלוקיים, ועל מנהיגי העולם לעמוד לימינו של עם ישראל ולסייע לו בכך.

השומרון הוא ערש המולדת של העם היהודי, הוא חלק אסטרטגי בקיום מדינת ישראל כשכל רוחב ישראל –מהים עד הנהר- הוא 70 קילומטר, כשהשומרון מתוכם חמישים. כל מי שמגיע לשומרון, וחלק מחברי הפרלמנט המכובדים כאן באולם היו אצלנו ויוכלו לאשר את דברי, רואה במו עיניו את החשיבות והאקוטיות של השומרון למדינת ישראל - הן כערש התרבות והשורשים של עם ישראל והן כחגורת המגן של מדינת ישראל. אלו באירופה הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ ואיום בגירוש 300,000 יהודים. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו.

על מדינות אירופה להבין שללא מדינת ישראל אין מי שיעצור את הסחף האיסלאמי מלשטוף את אירופה וללא יהודה ושומרון אין יכולת קיום למדינת ישראל".

דבריו של מסיקה זכו למחיאות כפיים ולתמיכה מחברי הפרלמנט באירופה, אשר כאמור חלקם כבר סיירו בשומרון כאורחי המועצה האזורית ושמרון. במועצה מסכמים את הביקור בהצלחה ומציינים כי בעקבות הביקור ומפגשים, נוספו ידידים רבים מבכירי אירופה לידידי ההתיישבות ביהודה שומרון ורבים מהם אף בקשו להגיע בחודשים הקרובים לסיורים בשומרון, להביע תמיכה ולראות בעינים.