יובל דיסקין ונתניהו
יובל דיסקין ונתניהוצילום: פלאש 90
מקורביו של ראש הממשלה הגיבו להתקפות מצד ראש השב"כ יובל דיסקין נגד נתניהו וברק ומסרו כי דיסקין מתוסכל משום שלא מונה לראש המוסד ומקורבו לא החליף אותו בתפקיד ראש השב"כ.

מקורבים לשר הביטחון תקפו גם הם ואמרו: "אנחנו מברכים את דיסקין על כניסתו לחיים הפוליטיים. מביך ומעציב לראות את התרופפות השיפוט והאחריות ואת השפה הירודה שנגרר אליו איש ששירת את הציבור במשך שנים".

"דיסקין פועל באופן קטנוני, בלתי אחראי ועל רקע תסכול אישי", הוסיפו הגורמים בסביבתו של שר הביטחון. "הוא פוגע במורשת ראשי השב"כ לדורותיהם ובנורמות הפעולה וערכיו של הארגון".

דיסקין: אין לו אמון ביכולתם להנהיג מלחמה

ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, תקף בחריפות את ראש הממשלה נתניהו ואת שר הביטחון ברק ואומר כי אין לו אמון ביכולתם להנהיג מלחמה עם איראן או מלחמה אחרת באזור.

"ראיתי אותם מקרוב", אמר דיסקין, "שניהם, זה מקיסריה וזה ממגדלי אקירוב, מייצרים מצג שווא לציבור בסוגיית איראן. הם יוצרים כביכול תחושה שאם ישראל לא תפעל, תהיה לאיראן פצצה גרעינית, אף שלדעת מומחים תקיפה של איראן תאיץ את התחמשותה בנשק גרעיני".



בעניין התהליך המדיני אמר ראש השב"כ לשעבר כי לממשלה אין כל עניין לקדם את המשא ומתן עם הפלסטינים. לדבריו, ראש הממשלה יודע כי הקואליציה תתפרק אם יעשה צעד קטן לקראת הפלסטינים. הוא הזהיר כי אם לא נתעשת, יפרוש אבו מאזן בתוך שנה-שנתיים וכל אחד שיחליף אותו יהיה גרוע יותר. דיסקין הוסיף כי הפלסטינים אינם מאמינים בשינוי. יש, כלשונו, אדי דלק באוויר והשאלה היא מתי יוצת ניצוץ. אם לא יהיה הסדר מדיני התפרצות בוא תבוא. ראש השב"כ לשעבר סבור כי אין אפשרות להגיע להסכם על סיום הסכסוך עם הפלסטינים, אך אפשר להגיע להסדר שיהיה טוב לנו ולהם.



דיסקין הזהיר כי תופעת רצח ראש ממשלה יכולה לחזור על עצמה. יש עשרות יהודים המוכנים להשתמש בנשק חם נגד יהודים. לדעתו, כל קנאות מזיקה, אך הקנאות בימין אלימה מן הקנאות שבשמאל.

בהתייחס לפינוי נוסף ביו"ש אמר דיסקין כי "רצח רבין יכול לחזור על עצמו. יש יהודים קיצונים לא רק בשטחים, יש כאלה שחיים בקו הירוק, זו אשליה אופטית שכולם חיים רק בשטחים. יש כאלה בסיטואציות של פינוי ישובים - עזה זה לא יהודה ושומרון זה יהיה הרבה יותר קשה - יש היום עשרות שמוכנים להשתמש בנשק חם כנגד אחיהם היהודים במצב כזה".