חוקר דגול וציוני ברמ"ח אבריו. פרופ' נתניהו
חוקר דגול וציוני ברמ"ח אבריו. פרופ' נתניהופלאש 90

שר החינוך, גדעון סער, אמר הבוקר (שני), כי הוא משתתף באבלו הכבד של רה"מ ומשפחת נתניהו עם פטירתו של אביו, פרופ' בן ציון נתניהו, "פרופ' נתניהו היה חוקר חשוב, מעמיק ומקורי. מחקרו הגדול והמהפכני על אודות תקופת האנוסים והאינקוויזיציה הוא בעל ערך היסטורי חשוב".

סער הוסיף כי "פרופ' נתניהו היה ציוני בכל רמ"ח אבריו, זכה לשמש כמזכירו האישי של זאב ז'בוטינסבקי והיה תלמידם המובהק של הרצל וז'בוטינסקי.  פרופ' נתניהו ניחן לצד תפיסתו הציונית המובהקת גם בראייה מפוקחת של הסכנות והאיומים הנשקפים לעמנו.  פרופ' נתניהו גידל שלושה בנים, שהיו כולם לוחמים בשדה הקרב והנחיל להם את המחויבות העמוקה להקרבה לעמם ולמדינתם".

יו"ר חטיבת מנהיגות יהודית, משה פייגלין, אמר הבוקר, "תנחומי הכנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו, בהילקח ממנו אביו היקר פרופ' בן ציון נתניהו. בצער רב שמעתי על פטירתו של איש האשכולות ורב הפעלים אשר כל ימיו נאמן ומגויס היה לעם ישראל ולרעיון הציוני".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) אמר הבוקר, "אני משתתף בצערה העמוק של משפחת נתניהו.פרופסור בן ציון נתניהו ז״ל, כשמו כן הוא, היה ציוני אמיתי בכל רמ״ח אבריו והיה חלק מדור מופת שאהב בכל נפשו את מדינת ישראל וארץ ישראל. זו אבדה גדולה למדינת ישראל כולה".

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ אורי אריאל, "משתתף בצערו של ראש הממשלה עם לכתו לעולמו של אביו בן ציון נתניהו ז"ל. איש חינוך וערכים, איש ספר ומגדולי ההיסטוריונים של ישראל בדורות האחרונים שלא פסק מלחנך לערכי אהבת עם ישראל וארץ ישראל".

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, אמר הבוקר כי "אבלו של ראש הממשלה הוא גם אבלו של כל העם".

ההתיישבות ביהודה ושומרון משתתפת עם ראש ממשלתנו באבל הכבד על אחת מדמויות המופת של הדור, איש הספר והמעשה ואחד האידאולוגים החשובים של ארץ ישראל השלמה וההתיישבות במרחביה".