ישראל כץ
ישראל כץצילום: פלאש 90

"משרד התחבורה יפעל ליישם את כל מסקנות הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב והציבור כולו ירוויח מכך", כך הודיע היום, בועדת הכלכלה של הכנסת, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

השר כץ, שאימץ את המלצות הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, שברשות פרופ' ירון זליכה, שיבח את מסקנותיה וציין כי ועדת זליכה נתחה לעומק, בפעם הראשונה, את ענף הרכב כולו וסיפקה המלצות טובות להגברת התחרות בענף.

יושב ראש הצוות הבינמשרדי ליישום המלצות הועדה הציבורית, עוזי יצחקי, שמונה לאחרונה למנכ"ל משרד התחבורה, הגיש אתמול לשר כץ את תכנית העבודה המפורטת ליישום ההמלצות שאושרו "היו שהטילו ספק באשר ללוחות הזמנים של צוות היישום אך הוא הפתיע והגיש את עבודתו שבוע לפני המועד הסופי להגשתו", אמר כץ.

שר התחבורה אימץ את כל המלצות ועדת זליכה למעט שתי המלצות, הנבחנות בימים אלה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים. מדובר בהמלצה על פיצול מותגים המגבילה יבואן ישיר מלהחזיק במספר מותגים בשוק והמלצה נוספת בנושא מחירי כלי הרכב המגבילה את הפער הקיים בין מחיר רכב חדש שנמכר על ידי היבואן הישיר לבין זה הנמכר לציי רכב.

השר כץ ציין כי שני הצוותים הגישו דו"חות מפורטים ומקצועיים וכי מדובר במסמכים מרשימים "הייתי מעורב בכל אחד מהשלבים של ההמלצות וברגע שהן ייושמו הציבור כולו ייהנה וירוויח יותר, כולל יבואני הרכב" אמר כץ והוסיף "לכל אזרח קיימת זכות לבעלות על רכב פרטי, חדש ותקין".

שר התחבורה הדגיש בדבריו כי הוא פועל בגיבוי מלא של ראש הממשלה וכי אווירת הבחירות לא תשפיע על קידום ההמלצות. לדבריו, חלק מההמלצות כבר מיושמות הלכה למעשה וחלקן האחר נמצא כיום בתהליך יישום.

בתחום שיווק החלפים יינתנו הקלות בדרישות של יבואני חלקי החילוף ויוסרו חסמים בשוק החלפים, תוך התמקדות במערכות רכב ובחלפים בטיחותיים.

"ישנם הפרשים משמעותיים ביותר בין מחירי חלקי החילוף המקוריים לבין חלקי החילוף הלא מקוריים המגיעים כיום לפערים של אלפי שקלים. במקרים מסויימים ההפרשים נעים בין 700 ל- 4,000 שקלים", הוסיף כץ