רוויחים על חשבוננו? האח הגדול.
רוויחים על חשבוננו? האח הגדול.פלאש 90

עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און פנו לשר התמ"ת, שלום שמחון, בדרישה להורות לזכיינית "קשת" להשיב, לאלתר, את כל הכספים שהתקבלו אצלה בגין מסרונים שלא נספרו במסגרת תוכנית הריאליטי "האח הגדול".

במסגרת תוכנית הריאליטי "האח הגדול", המשודרת ב"קשת", נקראים הצופים להצביע למועמד המועדף עליהם. המועמד הזוכה למספר ההצבעות הנמוך ביותר – מודח. המכסה היומית להצבעות (לא בתוכנית הגמר של "האח הגדול")  עמדה  על 10 מסרונים ליום לכל מועמד.

בדיעבד הסתבר לצופים, כי  שילמו, במיטב כספם, לזכיינית "קשת", גם עבור מסרונים שלא נספרו.

כך, למרות שהמסרונים שעברו את המיכסה המותרת – לא נזקפו לזכותו של המועמד, עדיין שילשלה "קשת" לכיסה את הרווחים מהמסרונים העודפים.

לטענת עורכי הדין בר-און וכהן, מדובר בהטעיה בוטה של הצופים, ופעולות המנוגדות לחוק הגנת הצרכן ולהוראות דין נוספות.

עוד הם מציינים כי הכספים ששילמו הצופים עבור המסרונים (שעלו על כמות ההצבעות המותרת) נחלקו בין 3 גופים: חברת הסלולר, חברת יוניסל (המעבירה את נתוני המסרונים מחברות הסלולר ל"קשת") וכן הזכיינית "קשת". חלקה של "קשת" ברווחי המסרונים הינו כמעט 50% (42 אגורות מכל מסרון).

לטענתם "בעוד שקיים הגיון מסוים לגביית התשלום עבור חברת הסלולר וחברת יוניסל, אין כל הצדקה להעשיר את קופתה של "קשת" ברווחי מסרונים שאינם נספרים". עורכי הדין מסבירים בפנייתם כי לא יעלה על הדעת מחד גיסא להגביל את כמות ההצבעות והמסרונים הנספרים, ומאידך גיסא שהזכיינית תשלשל לכיסה רווחים בגין המסרונים שחרגו מהכמות המותרת.

לטענתם מעבר לתיקון המעוות, לעתיד לבוא, יש להשיב לכל הצופים הנוגעים בדבר את הכספים ששילמו עבור מסרונים שלא נספרו.