סגן השר ליצמן
סגן השר ליצמןפלאש 90

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) השיב לשאילתה דחופה של הח"כית שלי יחימוביץ' (העבודה) בנוגע לרפורמה בבריאות ואמר, "את עדה שהייתי נגד. גם היום אני יודע שצריך לעשות תיקונים אבל בינתיים ביקרתי ביקורי פתע רבים וראינו את הזוועה של איך הם מתוחזקים. 17 שנה אנחנו מחכים ודוחים מדי שנה. נמצא שכל השנים לא השקיעו כלום בבריאות הנפש!".

עוד אמר ליצמן: "הרפורמה לא מתקדמת כי לכל שר אג'נדה משלו אז בינתיים הוא פוסל את הקודמת ולוקח שנתיים שלוש ואז הולכים לבחירות ומגיע שר חדש וכך הלאה. 17 שנה לא קרה דבר וכלום לא התקדם, הכול מוזנח. בינתיים ארגונים הגישו בג"ץ ששאל את משרד הבריאות למה לא ללכת עם צו. למרות זאת העברתי קריאה ראשונה את החוק בכנסת הנוכחית וזה נתקע שנה וחצי בוועדת העבודה והרווחה. שר האוצר הודיע לי אתמול שהוא נותן 50 מיליון ₪ לשיפוץ ופיתוח בתי חולים פסיכיאטריים. זו בשורה".

ליצמן הוסיף וסיפר כי "מקומות רחוקים בפריפריה לא זכו לקבל שום שירות ואסור שיהיה מצב כזה שמישהו צריך וטיפול בבריאות הנפש ולא יקבל את זה. צריך לתת זמן אבל בכל פריפריה ומקום נידח יהיה סניף של קופת חולים שמטפל בבריאות הנפש ויהיה טיפול לכולם. אני בטוח שזה ישפר את המצב".