המרכז העולמי של בני ברית בירושלים הכריז היום על הזוכים בפרס לעיתונאות למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2012 ע"ש וולף והילדה מטסדורף ז"ל. כלת הפרס היא לי אברמוביץ, כתבת חברת החדשות של ערוץ 2.

חבר השופטים החליט גם להעניק את אות הכתב הזר לעיתונאית דיאה חדיד, כתבת סוכנות הידיעות AP (בקטגוריית תקשורת כללית) ולחנה בריס, עורכת השבועון היהודי האורוגוואיSemanario Hebreo  (בקטגוריית תקשורת יהודית).  

הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-20 ברציפות. הפרס מכיר במצוינות בסקירה של העיתונאות הישראלית – הכתובה, המשודרת והמקוונת – על יהדות התפוצות בת זמננו ויחסי ישראל-תפוצות היום. הפרס יוענק בטקס רב משתתפים בהשתתפות מרצה אורח.

חבר השופטים החליט להעניק את הפרס ללי אברמוביץ עבור הכתבה "יהדות אמריקה תורמת כליות מן החי, לחולים ישראלים" ששודרה במהדורת חדשות השבת של ערוץ 2 ביולי 2011. הכתבה המרגשת חושפת את התופעה הלא מוכרת של יהודים אמריקאיים אורתודוכסים התורמים כליות מן החי לחולים ישראלים, את המניעים שלהם ואת מערכת התמיכה שלהם.

חבר השופטים החליט להעניק את אות הכתב הזר לכתבת AP דיאה חדיד (Diaa Hadid) עבור כתבתה על שרידי בית הכנסת דאר אל-באשי בטריפולי בהם ביקרה בזמן הלחימה בין כוחות המורדים וכוחותיו של מועמר קדאפי ועברה המפואר של קהילת יהודי לוב שפורסמה ב-18 ביוני 2011 ולחנה בריס (ירוזולימסקי) עבור הראיון עם יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי שפורסם בשבועון היהודי האורוגוואי Semanario     Hebreo ב-24 במרץ 2011. השבועון נוסד בשנת 1960 ביוזמת אביה של בריס - יוסף ירוזולימסקי ז"ל. מאז פטירתו בשנת 2004 עורכת חנה את השבועון – המופץ באורוגוואי 50 שבועות בשנה – מישראל.

הרכב חבר השופטים של הפרס: ד"ר יהודית אורבך, בית הספר לתקשורת, אוניברסיטת בר אילן; דוד הורביץ, לשעבר עורך ראשי של הג'רוסלם פוסט; אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת "אריאל"; שרה פרנקל, לשעבר כתבת לענייני תפוצות של רשות השידור וכלת אות מפעל חיים של הפרס לשנת  2002; שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 ובמבי שלג מייסדת ועורכת מגזין "ארץ אחרת" וכלת הפרס לשנת 2011.