צוללת רביעית הושקה עבור חיל הים

בטקס שנערך אחר הצהריים (חמישי) במספנות בגרמניה קיבלו לידיהם נציגי מערכת הביטחון ומשרד הביטחון, את הצוללת דולפין - הרביעית מסוגה שרכשה מדינת ישראל מגרמניה.

בחודשים הקרובים יערכו צוותים ישראליים וגרמנים בדיקות במערכות הצוללת, ולאחר שכל הבדיקות יסתיימו, תגיע הצוללת לחופי ישראל ותיקלט לשירות המבצעי בתחילת שנת 2013 .

יצויין כי במערכות הצוללת החדשה הותקנו אמצעים ושיפורים טכנולוגיים המאפשרים את שהייתה מתחת למים לזמן ארוך מהרגיל בצוללות, ובכך לאפשר פעילות טובה יותר.

גורם בכיר בחיל הים אמר היום כי הצוללת תהווה משקל חשוב מעל ומתחת למים באיזור המזה"ת.

שר הביטחון, רב-אלוף (מיל') אהוד ברק, בירך את חיל הים ואת צה"ל לרגל השקת הצוללת ואמר היום: "הצוללת תהיה מכפיל כוח נוסף ליכולות ולעוצמתו של צה"ל ומדינת ישראל אל מול האתגרים ההולכים ומתעצמים. חיל הים עובר בשנים האחרונות שינויים אסטרטגים אשר מציבים אותו בחוד החנית של המערכה על ביטחונה של מדינת ישראל וכזרועו הארוכה של צה"ל. ההסכם מבטא את עומק היחסים עם גרמניה ואת מחויבותה של ממשלת גרמניה לביטחונה של ישראל".

עם קבלתה של הצוללת הרביעית, הדגיש הבוקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, את חשיבותה האסטרטגית של שייטת הצוללות ואת התעצמותה: "חיל הים ושייטת הצוללות, בין זרועותיה הנוספות של צה"ל, מהווים זרוע מרתיעה, מגנה, לוחמת ואסטרטגית עבור צה"ל ומדינת ישראל, וככאלה ימשיכו בפעילותם למען ביטחון אזרחי ישראל".

הרמטכ"ל הודה לאנשי משרד הביטחון וצה"ל על הפעילות המשותפת בתהליך הקליטה של הצוללת החדשה.

בחודש שעבר חתם שר הביטחון, רב-אלוף (מיל') אהוד ברק, על הסכם בנייה ואספקה של צוללת חדשה ומשופרת – השישית במספר, שתגיע לארץ בשנת 2017 ותצטרף לצוללת החמישית שתגיע לארץ ב-2014 ולצוללת הרביעית שהושקה היום, ותגיע לישראל בשנת 2013. מחיר כל אחת מהצוללות יעמוד על כחצי מיליארד דולר, כאשר שליש מהסכום ימומן ע"י ממשלת גרמניה.