בריטיש איירווייס חוגגת

חברת התעופה בריטיש איירווייס מציינת בימים אלה 80 שנה להפעלת הקו לישראל: הטיסות מלונדון לישראל הופעלו כבר בשנת 1932 על ידי חברת "אימפיריאל איירווייס", שהפכה ברבות הימים ל"בריטיש איירווייס". הטיסות בזמנו בוצעו בסירות אוויריות מסוג Scipio S17, אשר נחתו על מימי ים הכינרת. הנוסעים, עם הנחיתה, הורדו ליבשה באמצעות סירות.

כיום, בריטיש איירווייס היא חברת התעופה הבינלאומית הוותיקה בישראל והיא מפעילה שתי טיסות יומיות בקו שבין תל אביב ללונדון, באמצעות מטוסי בואינג 777 ובואינג 767.

חברת בריטיש איירווייס החליטה עתה להשקיע 40 מיליון דולר בשדרוג פנים מטוסי הבואינג 767. השדרוג יכלול החלפת כל פנים המטוס – מהשטיחים ועד המושבים. בנוסף, יוגדלו תאי האחסון ב-25% ותותקן תאורה חדשה. תאי השירותים בכל המחלקות ישודרגו גם הם. עבודת השדרוג צפויה להסתיים בתחילת 2013.

קטיה סלֶה, מנהלת אירופה ואפריקה בבריטיש איירווייס, ציינה כי החברה משקיעה רבות בחידוש ובשדרוג המחלקות השונות בכל מטוסי החברה, וכן מצפה לקבל את המטוסים החדישים ביותר, בואינג 787 "דרימליינר" וה-A-380, כל זאת בהשקעה של 8 מיליארד דולר במשך חמש השנים הקרובות.

יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, אמרה כי החברה רואה מחויבות ארוכת טווח בשיפור השירות המוענק לנוסעיה. במסגרת זו היתה בריטיש איירווייס לחברת התעופה הבינלאומית הראשונה שהכניסה בטיסותיה לישראל מיטות שטוחות לחלוטין. יעל קטן ציינה כי בריטיש איירווייס הטיסה אשתקד למעלה מ-250 אלף נוסעים בקו תל אביב-לונדון, וכי ברחבי העולם מטיסה החברה בכל שנה כ-33 מיליון נוסעים.

מעט היסטוריה: קו התעופה מבריטניה לישראל היה חלק ממערך קווי התעופה למזרח הרחוק וימת הכנרת היתה אז למנחת התעופה הימי ששימש את מטוסי החברה. מטוסי חברת התעופה היו למעשה סירות אוויריות בשם Scipio S17, אשר יכלו לנחות על מים. כחלק מהקו עברו המטוסים גם דרך אלכסנדריה ולימסול. 

בשנות ה-40' עברה החברה לשימוש במטוסים מתקדמים יותר כגון Vickers Viking ו- Douglas DC-3.

בשנת 1960 החלה החברה לטוס בקו הישיר לונדון-תל אביב וכבר הציעה לנוסעים ליהנות גם משירותי המחלקה הראשונה. ב-1984 הכניסה החברה לקו לישראל 2 מטוסי קונקורד על-קוליים.  בשני העשורים האחרונים צי המטוסים בקו ישראל-לונדון מורכב כולו ממטוסי בואינג.