חרדים חוק טל צה"ל חייל
חרדים חוק טל צה"ל חיילרויטרס

במקביל לדיון הציבורי הנרחב סביב סוגיית גיוס החרדים, חוק טל והשוויון בנטל השירות נערך הצבא לאפשרות בה יוחלט על הרחבת גיוסם של חרדים לצה"ל, כך מדווח אתר צה"ל.

על פי הדיווח במידה ואכן תחליט הממשלה להרחיב את היקף המתגייסים החרדים יהיה הצבא ערוך לקליטתם של בני הציבור החרדי בכל היקף שיידרש. זאת בהתאם לדבריה של ראש אכ"א, האלופה אורנה ברביבאי שקבעה כי "צה"ל מוכן לקלוט כל מספר של חרדים, אולם כעת הוא קולט חרדים לפי הכמות שהממשלה הטילה עליו". את הדברים אמרה ברביבאי באחרונה בישיבה של ועדת המשנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

ראש ענף תגבורת סדיר במיטב, סא"ל יוסי מלכה, האחראי על שיבוץ ומיון של החיילים והחיילות ליחידות צה"ל השונות, מצוטט באתר צה"ל כאומר "זוהי סוגיה מורכבת, אולם צה"ל ערוך להרחבת תהליך גיוס החרדים, באם תינתן ההנחיה עפ"י חוק. אנו מוכנים לשילובם בכלל צה"ל".

עוד אמר סא"ל מלכה: "אגף כוח האדם עוסק לא מעט בנושא ומשקיע לא מעט משאבים ומאמצים כדי למצוא כל פתרון אלטרנטיבי לשירות אפקטיבי עבור האוכלוסייה הזו". בהתייחסו לשילובם בשורות הצבא אמר כי "החרדים שולבו במערכים הטכנולוגיים באגף המודיעין, בחיל האוויר, בזרוע היבשה ובחיל החימוש. צה"ל יודע לייצר חליפה עפ"י מידה לכל נער, גם אם הוא חרדי".

אתר צה"ל מוסיף ומדווח כי בישיבה שקיימה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת אחרת של הועדה השתתף ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם תא"ל גדי אגמון, שהציג את נתוני גיוס החרדים בשנים האחרונות ואת מוכנותו של צה"ל לגייסם. "עמדת הרמטכ"ל היא שעל כל גיוס של חרדי, צה"ל מבקש שיפוי תקציבי על מנת לתת מענה לתקציב קיומו, לתשתיות שהוא נזקק להן ולצרכים נוספים". עוד אמר בדיון כי מבחינתו "כל האופציות פתוחות. כל פתרון שיגדיל את היקף גיוס החרדים על בסיס כלל המסלולים ייבחן" כמו כן ציין כי "בין השאר, אנו שוקדים על שילוב כלל משוחררי גדוד נצח יהודה במערך המילואים, ונידרש לבדוק כיצד הם משתלבים".