השטיח השרוף במסגד אל מועייר
השטיח השרוף במסגד אל מועיירפלאש 90

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) תוקף את התנהלות המשטרה בעקבות הפרסומים הבוקר (שני) לפיהם מסתערבי מג"ב יידו אבנים על חיילי צהל בבילעין.

לדבריו, "הפרובוקציה הפכה להיות כלי עבודה בידי משטרת ישראל וזרועותיה. יש להניח כי פעולות רבות של פגיעה כביכול בחיילי צה"ל שיוחס "לפעילי ימין קיצוני" לא היו אלא פרובוקציה משטרתית בנסיון לזהות קיצונים".

ח"כ אלדד קרא בעקבות הידיעות להתחיל לחפש את "מציתי המסגדים" שלא נתפסו עד היום בשורות המשטרה.

בעיתון 'הארץ' דווח הבוקר, כי סגן מפקד יחידת העילית של שירות בתי הסוהר, "מצדה", הודה במסגרת עדות בבית המשפט, שלוחמי היחידה, שפעלו כמסתערבים בכפר בילעין במהלך ההפגנות נגד גדר ההפרדה - השליכו אבנים לעבר חיילי צה"ל.

העדות ניתנה במשפט המתנהל נגד חבר הכנסת מוחמד ברכה, שהואשם ב-2009 בארבעה אישומים (שניים מהם בוטלו), ובין השאר בכך שבהפגנה שנערכה באפריל 2005, בעת שמסתערבים של "מצדה" ניסו לעצור מפגין פלסטיני, ניסה חבר הכנסת לחנוק את אחד מהם וקרא לאחרים לשחרר את העצור.

"מצדה" נוסדה בשנת 2003 לשמש ככוח התערבות של השב"ס במצבי חירום בבתי הכלא. בשל היכולות של לוחמי היחידה, נעשה בהם שימוש גם למטרות אחרות. ב-2005 הופעלה היחידה כמסתערבים מספר פעמים בהפגנות נגד הגדר בבילעין. ככל הידוע, היחידה לא מופעלת עוד ביו"ש.