מתגייסים נגד הגיוס
מתגייסים נגד הגיוספלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת חוק השירות הצבאי, לאומי או אזרחי (חוק שירות לכולם) של סיעת ישראל ביתנו.

הצעה זו, שאמורה להחליף את "חוק טל", מוכנה כעת לעלות לקריאה טרומית במליאת הכנסת, אולם ככל הנראה לא תעלה להצבעה מאחר שעד יום רביעי, בו מועלות בדרך כלל הצעות חוק פרטיות, הכנסת צפויה לצאת לפגרת הבחירות.

בסיעת ישראל ביתנו מברכים את חברי ועדת השרים, אשר לדבריהם "הבינו היטב את חשיבותה של הצעת החוק, וסבורה שעל חברי הכנסת מכל סיעות הבית לנהוג כך ולעשות ככל שביכולתם על מנת לנצל את הזמנות הפז שנוצרה ולהחליף את חוק טל שהנציח את אי השוויון בחברה הישראלית ואת אי החלוקה בנשיאה בנטל". 

יוזם החוק, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), ציין כי "זהו חוק חשוב ביותר משום שהוא מכיר הן בחשיבותו של השירות הצבאי והן בחשיבות לימוד התורה".

לדבריו, "כל אזרח במדינת ישראל חייב בשרות צבאי או לאומי, והימים בהם כל הנטל נישא על כתפי אוכלוסיה מסוימת אחת בעם חייבים להיות נחלת העבר".

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, הממונה על השירות האזרחי-לאומי הצביע נגד הצעות החוק לשירות צבאי לאומי ואמר, "אני בעד שוויון בנטל וחובת שירות צבאי לכל מי שכשיר לשירות".

"באשר לפטורים מן השירות הצבאי ההתנדבות עצמה היא ערך חשוב עליו מושתתת כל חברה, ואסור להפוך את האלטרנטיבה ההתנדבותית לחובה ולבטל ערך זה", הוסיף.