כינוס הליכוד בגבעת האולפנא
כינוס הליכוד בגבעת האולפנאהלל מאיר

בכירים בליכוד מזהירים הערב (שני) כי אם לא ימצא פתרון שימנע את הרס שכונת האולפנא בישוב בית אל צפוי הליכוד להפסיד את הבחירות הקרובות.

בשיחה עם ערוץ 7 העריכו הבכירים כי מראות הפינוי וההרס הזכורים מגוש קטיף עלולים להטות את הבחירות ולפגוע אנושות בתנועת הליכוד על רקע הבחירות המתקרבות.

שר בכיר בליכוד אמר כי "הרס של בתים באמצע מערכת בחירות יפגע קשה במפלגה. לא תהיה מניעה אלא ללכת לחקיקה עוקפת בג"ץ", אמר.

חברי כנסת בליכוד מעריכים הערב כי הממשלה תנסה להעביר מטעמה חקיקה שתסדיר את הסוגייה ללא צורך בפינוי, "נתניהו כבר אמר כי הריסת השכונה זו גזירה שהציבור אינו יכולה לעמוד בה", הזכיר ח"כ בליכוד, "אני מאוד מקווה שנתניהו יתעשת וימנע את ההרס".

במפלגת העבודה ובמרץ מברכים על החלטת בג"ץ וקראו למלא את צו בית המשפט, "זה לא הזמן לעסוק בתרגילים או תעלולים פוליטיים בנסיון לעקוף אותו", אמרו.

מוקדם יותר היום, קבעו נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, ושופטי העליון, עוזי פוגלמן וסלים ג'ובראן, כי שכונת גבעת האולפנה בבית אל תיהרס עד האחד ביולי. בג"ץ גם חייב את המדינה לשלם לעותרים הוצאות משפט בסכום של 15,000 שקל.



נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, קבע כי טענות המדינה אינן מעלות עובדות חדשות או נימוקים ייחודיים וחריגים, שיש בהם כדי להורות על הצעד יוצא הדופן של חידוש הדין, והעובדה שתלוי ועומד הליך משפטי לבירור טענות הרכישה של המתיישבים הייתה ידועה טרם מתן פסק הדין בספטמבר 2011.