בני ברק חרדים
בני ברק חרדיםצילום: פלאש 90

אל האגף להצלה ממיסיון של ארגון הפעילים יד לאחים הגיעו בחודשים האחרונים כמה וכמה תלונות על מדריך טיולים שמארגן בקביעות מסלולי טיולים בימי שישי, כשהוא מוליך את משתתפיהם להיכרות בלתי אמצעית עם הקהילות המיסיונריות.

במרכז הסיור, כך נודע, מבקר המדריך עם קבוצת המטיילים בבית הקהילה המשיחית-מיסיונרית בתל אביב כדי לראות מקרוב את הקהילה המיסיונרית ואת אופי פעולתה. המתלוננים שהביאו את המידע ליד לאחים הצביעו על כך שבאמצעות סיורים אלו נזרע הרס רב. מאות יהודים תמימים נחשפים באמצעותם לחומר מיסיונרי מסוכן והתוצאות הרות אסון.

ביד לאחים החליטו לשים לכך קץ. המלאכה הוטלה על ר' בנימין ולקן מהאגף להצלה מהמיסיון שיצר קשר עם מדריך הטיולים וביקש להיפגש עמו בדחיפות. לאחר מספר ניסיונות הוא ניאות לבוא למשרדי יד לאחים. ביד לאחים תיאמו במקביל את בואו של יהודי שנתפס למיסיון ובזכות ארגון יד לאחים עזב את הקהילה. הלה סיפר למדריך באופן ישיר, מלא ואותנטי את הסכנה הגלומה בהולכת השלל המיסיונרית ואת שיטות הרמייה שבהן הם עובדים. איש מקרב עובדי יד לאחים שהשתתף בפגישה לא יכול היה לנחש מה מתחולל בקרבו של המדריך, שאינו נמנה עם שומרי התורה והמצוות, אשר במשך כל זמן המפגש הממושך שמר על פנים חתומות וכמעט לא אמר דבר.

שבועיים לאחר מכן קיבל פעיל יד לאחים ר' בנימין ולקן שיחת טלפון,. על קו הטלפון היה מדריך הטיולים. "חשבתי על הדברים וקראתי את חומר ההסברה שהבאתם לי. אני מפסיק לקחת קבוצות של יהודים לקהילה המיסיונרית". הפעיל היה נרגש אך בכך לא תם הדבר ולהפתעתו המשיך המדריך ואמר: "אני רוצה להביא מהיום את קבוצות המטיילים לבני ברק שיראו איך נראה ערב שבת אצל החרדים. את הקבוצה הראשונה אביא כבר ביום שישי הבא".

ביד לאחים הורו לעמוד לרשותו של המדריך ודאגו שמלבד הביקור בכמה מבתי הכנסת ובתי המדרש בעיר התורה והחסידות, יופיעו בפני קבוצת המטיילים המרצים הנודעים, הרב מנחם וויס והרב קרומבי שהעשירו אותם בהסברים מאלפים על השבת היהודית.

בשיחת הטלפון הבאה בה סיפר מדריך הטיולים על תגובותיהם הנרגשות של משתתפי הסיור הודיע: "יותר לא אקיים שום סיור אצל המיסיונרים".

ביד לאחים אמרו השבוע כי הסיפור המרגש וסופו מחמם הלב מוכיחים כי אין להתייאש משום יהודי וכי נצחיים המה הדברים הקדושים הקובעים "כי לא יידח ממנו נידח".