פגישת פרס והארפר
פגישת פרס והארפרצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה קיים אמש (לפי שעון ישראל) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת קנדה, סטיבן הארפר.

השניים דנו בשורה של נושאים ובהן התפתחויות מדיניות-ביטחוניות במזרח התיכון, תהליך השלום בין ישראל לפלשתינאים ודרכים להעצים את שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין שתי המדינות בשורה של תחומים – הבטחוני, הכלכלי והמדעי בעיקר.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה הארפר לנשיא המדינה פרס: "ישראל היא ידידת אמת של קנדה, תמיד תוכלו לסמוך על תמיכתנו. דע כי אתה נמצא בין חברים ואני מצפה לשמוע את עמדותיך בשורה של נושאים העומדים על הפרק".

הנשיא הודה להארפר בחום ואמר:" ישראל מעריכה את עמידתה האיתנה של קנדה לצדנו בשורה של תחומים ובפורומים הבינלאומיים. אני מקווה כי ביקורי הנוכחי יאפשר מציאת דרכים להדק את הקשר הטוב הקיים".

הבוקר היה הנשיא  אורח הכבוד בכינוס מיוחד בנושא חדשנות שערכו הקנדים לרגל ביקור הנשיא. במסגרת הכינוס נחתם במעמד הנשיא פרס והמושל הכללי של קנדה הסכם MOU  -  "Memorandum of Understanding  between the Royal Society of Canada and the Israeli Academy of Sciences and Humanities ".  מטרת ההסכם היא להדק את שיתופי הפעולה בין ישראל לקנדה בתחומי המדע והחדשנות.

במהלך הכינוס אמר הנשיא, כי "קנדה וישראל צריכות לתאם את המאמץ לתרגם את ההצלחות המדעיות טכנולוגיות בשתי המדינות למכפיל כוח משותף. לשתי המדינות יש פוטנציאל משותף מדהים ועלינו לממש אותו." הנשיא דן עם מארחיו בשדרוג שיתופי הפעולה באמצעות הרחבת המימון הממשלתי והלא ממשלתי לקרן הדו לאומית של קנדה ישראל.

בהמשך היום ייטע הנשיא עץ אורן בחלקה השמורה לנשיאים וראשי מדינות המקיימים ביקורים ממלכתיים בקנדה. בערב יישא הנשיא נאום מדיני באירוע חגיגי שתערוך שגרירות ישראל בקנדה לרגל יום העצמאות ה-64 של מדינת ישראל בהשתתפות 600 אישים מובילים בקנדה ובראשם שר החוץ הקנדי ג'ון ביירד, למעלה מ-10 שרים קנדיים, עשרות חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית, שגרירים זרים המוצבים במדינה וראשי הקהילה היהודית.