המטה למען ארץ-ישראל דורש מניצב ניסו שחם, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, פיצוי בסך 175,000 ₪ בגלל ביטול האישור לקיים תהלוכה בפסח שני להר-הבית. 

ב- 30.4.12 שלחו שני פעילים האירגון, הרב דב שטיין ופרופ' הלל וייס, מכתב למשרדו של ניצב שחם, בבקשה להיתר לקיום תהלוכה בפסח שני י"ד באייר, מתחנה מרכזית ירושלים להר הבית.

ב-2 למאי נפגש הרב שטיין עם קצינים בכירים באג"ם מחוז ירושלים, והוסכם ביניהם על מתווה, תנאים ומסלול לתהלוכה.  התנאים המוסכמים הועלו על הכתב.

למחרת הודיע שחם, בניגוד לסיכום הכתוב, כי הוא מבטל חד-צדדית את ההיתר לתהלוכה.

בעתירה לבג"ץ כדי לאכוף את ההסכם, בדיון שהתקיים בבג"ץ, אמר שחם כי ביטל את האישור כיוון ש"העותרים לא מתכוונים לעלות להר הבית אלא להצית תבערה"; "מי שרוצה להדליק איבה ודמים זה מי שרוצה להיות שם"; "במקרה זה הם קשרו זאת להר הבית וזה יזרע אימה והצתה"; "מי שמפרסם פרסום כזה הוא מישהו שרוצה להצית איבה ודמים"; "העיר ירושלים נמצאת ממילא במקום רגיש בכך הקשור להר הבית והיא ספרה הרבה מתים על אף התבטאויות קלות יותר מהתבטאויות אלה";  "מי שלא רוצה לעשות שם דבר במדינה הזו אלא רק להצית, לא נוכל לאפשר לו".

במטה למען ארץ-ישראל אומרים כי יש בהאשמות שווא אלה כדי להוכיח את שנאתו התהומית ועוינותו הקיצונית לפעיליה הדתיים והחרדים ולאמונתם בתורת ישראל.  הם מזכירים את דברי שחם ביום 18.7.05 בכפר מיימון: "זינזנות, שיהיה מעצרים, כפרה, אני רוצה מעצרים. אני רוצה מעצרים, ואני אומר לך כבר, תשתמש במכת"ז (מיכליות להתזת מים ולפיזור מפגינים - א.פ). תפעיל מכת"ז, חרא עליהם, שישרפו, אל תעשה חשבון, תפעיל מכת"ז, תגיד דיברתי עם ניסו, ניסו נתן לי אישור מראש... קודם כל בוא נגיד לפרוטוקול: מכת"ז תפעיל, ותפעיל אלות, ותיתן להם מכות בפלג גוף תחתון קודם כל זה לפרוטוקול. ותיכנס פנימה בסדר? ... מלא עצורים כולל שימוש בכוח, באמצעים, לא אלפ"ה, אלות, אלות, פלג גוף תחתון אם צריך..."

עורך הדין של השניים, אביעד ויסולי, כותב כי "ביטול תהלוכת פסח שני על ידך, לאחר שמרשתי ערכה את כל ההכנות לה, ולאחר שמרשתי פרסמה וקראה לציבור להשתתף בה, גרמה למרשתי נזקים כספיים חמורים בגין הוצאות שהוציאה מרשתי לריק; פגעה בשמה הטוב ובאמינותה של מרשתי; פגעה באמון הציבור שנקרא להשתתף בתהלוכה במרשתי; ופגעה ביכולתה של מרשתי לקיים פעילויות דומות בעתיד, ולממנן בעזרת תרומות".