הלוחמים ממלחה"ע ה-2 עלו על אופנועיםיוני קמפינסקי

השבוע נערך אירוע הצדעה מיוחד לאלה שהשתתפו בלחימה נגד גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. "כל תלמיד בית ספר שמע על השואה", מסבירים המארגנים.

"בכל שנה אנו זוכרים את הנופלים בשואה בדקת דומייה. אך לצערנו עם זמן אנו מתחילים לשכוח את המעשה ההרואי של האנשים שלחמו ונהרגו בזמן מלחמת העולם השנייה. הרי רק הודות להם נפסק הטבח הנוראי ביהודים, והשלום חזר לאירופה ודווקא הניצחון במלחמה הזו הבהירה את משמעות המילים "מולדת" ו"ארץ אבות".

"כמיליון וחצי יהודים לחמו במלחמת העולם השנייה, 250,000 נהרגו. משנה לשנה יש פחות ופחות לוחמים בין החיים, הם היו רק נערים כשיצאו למות למען מולדתם, הזקנים והילדים נשארו מאחור בנאים לא אנושיים על מנת לעבוד במפעלים, ילדים ברחו כדי להצטרף לשורות הפרטיזנים, בלנינגרד הנצורה אנשים שרדו 872 ימים כמעט ללא אוכל, תרופות או חימום, אזרחים תמימים נשרפו בעודם בחיים או נשלחו לתאי גזים – אלו הן רק חלק קטן מהמעשים המחרידים והמזעזעים באותה המלחמה.

הניצחון במלחמה ניתן במחיר של עשרות מיליוני הרוגים אבל רק אז נפסקה האלימות והטבח. יום גדול זה לא יכול ולא צריך להישכח, כל שנה ב 9 למאי חוגגים את יום הניצחון של מלחמת העולם השנייה, הווטרנים עונדים את המדים והמדליות שלהם, נערכים מצעדים חגיגיים, קונצרטים ומניחים זרים על קבריהם של הנופלים."

השבוע נערך בפתח תקווה מצעד חגיגי לציון היום הזה. בתהלוכה השתתפו רכבים ואופנועים מתקופת מלחמת העולם השנייה בליווי עשרות אופנוענים ותושבי העיר. המצעד אורגן ע"י מועדון האופנוענים "Abyss Ghosts MC", "מועדון ה-5" ועיריית פתח תקווה. "המטרה העיקרית של האירוע", אומרים המארגנים, "זה הרצון לכבד ולהודות לווטרנים שעדין בין החיים, לערוך להם יום חג ולהראות להם שהמסורת לחגוג את יום הניצחון עדיין חיה ותמשיך לחיות עוד שנים רבות".

הווטרנים נזכרו בימי צעירותם, התיישבו בג'יפים משנות ה-40, עלו על האופנועים ורכבו עם כל המשתתפים בשיירה ארוכה ברחובות המרכזיים של פ"ת. על האופנוע בראש השיירה התנוסס דגל הניצחון. משתתפי השיירה מספרים כי לזמן קצר "הזמן בעיר עצר מלכת", רוכלים יצאו מהחנויות, אנשים יצאו מהבתים והמכוניות כדי לראות ולצלם את המצעד. רבים לא הבינו לכבוד מה כל המהומה, ושאלו בעניין רב את הווטרנים לכבוד מה התהלוכה.

מועדון ה"Abyss Ghosts MC" מארגן כבר בפעם השלישית אירוע לזכר יום הניצחון וזו הפכה למסורת של המועדון. האירוע איננו למטרות רווח, מדגישים במועדון, והוא נערך מדי שנה אך ורק למען הגברת המודעות לאירוע כה חשוב ולטובת הלוחמים הזקנים שישנם פחות מהם מידי שנה.

Abyss Ghosts MC  הוא מועדון של חובבי אופנועים שנבנה על יסודות של מועדון אופנוענים קלאסי, "אנחנו בעצם אחווה של חברים", הם מסבירים, "אנחנו רחוקים מפוליטיקה או מסחור אבל תמיד שמחים לתרום לקהילה ותומכים באירועים שלא למטרות רווח".