נשים רפורמיות. אילוסטרציה
נשים רפורמיות. אילוסטרציהפלאש 90

חג שבועות יחול בעוד שבועיים ולקראת יום מתן תורה נערכים ברחבי הארץ כנסים רבים, העוסקים בלימוד תורה ובמשמעות ליל הלימוד בחג.

גם במועצה הדתית האזורית כפר פינס - מנשה, החליטו לקיים ערב כזה בו ירצו מגוון מרצים ומרצות. אלא שבכנס זה צפויה להרצות, לא פחות מאשר רבה רפורמית.

ראש המועצה הדתית, אשר אופנהיימר, סיפר לערוץ 7 כי הם מקיימים ערב משותף לציבור הדתי והלא דתי של המועצה האזורית, ובארגון הכנס שותפים מספר גופים של המועצה האזורית.

"אם הייתי מעורב בדקויות של הכנס מההתחלה לא הייתי נותן לאירוע כזה להתקיים", הדגיש אופנהיימר, "אני מרגיש עם זה לא טוב אבל מי שטיפלה בזה היא רכזת התרבות התורנית".

ראש המועצה הדתית סיפר כי הם ארגנו ערב לקראת שבועות בו יופיעו מספר מרצים ביניהם גם אשתו של הרב יורם צהר מאולפנת כפר פינס, רב המושב מאור שבתחום המועצה ומרצה מסורתי, "הגופים הנוספים השותפים בארגון האירוע, שהם חילוניים, ביקשו שגם רבנית רפורמית תשתתף באירוע".

"התייעצתי עם רבנים ואמרו לי שאם אני לא מחייב את הציבור לשמוע אותה, אלא שההרצאה מתקיימת בחדר אחר ומי שלא רוצה לא ישמע אז הנושא של החיבור והביחד גובר על הפילוג ועל הלא".

אופנהיימר סירב לחשוף מי הרב שעומד מאחורי הפסק הזה אך ציין כי הוא משמש כרב עיר במדינת ישראל, והגדיר אותו "מורי ורבי", "ברגע שדעת תורה אומרת שמותר אז מי אני הקטן שיחלוק עליה".