ח"כ שלמה מולה
ח"כ שלמה מולהפלאש 90

ממשלת ישראל אישרה היום תכנית חדשה לשיפור קליטתם של עולי אתיופיה בישראל, אשר מבקשת לתת מענה לכמה מהבעיות המעיקות על בני העדה,

אולם, נציגה הפוליטי הבכיר ביותר של העדה, ח"כ שלמה מולה, אמר בעקבות אישור התכנית, כי "החלטת הממשלה היום איננה טומנת בחובה חידושים כלשהם וזהו שחזור של החלטות עבר שלא הצליחו לפתור את בעיות האפליה הקשות".

לדבריו, "זו רק עוד החלטה שתעלה אבק בארון המסמכים של ראש הממשלה ומטרתה היחידה הינה יחסי ציבור. לצערי הרב אין בה שום בשורה כלפי אותם צעירים שמוחים כבר שלושה חודשים כנגד האפליה".

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נתניהו, כי "אנחנו מביאים היום בפני הממשלה תוכנית מקיפה לשיפור קליטתם של העולים יוצאי אתיופיה. אני נפגשתי אישית עם הנציגים שלהם, מהקייסים ועד הצעירים, והתרשמתי עמוקות. נפגשתי איתם כמה פעמים, המנכ"ל נפגש עמם עשרות פעמים. התרשמתי משני דברים: אחד שיש שם דור חדש, צעיר, נמרץ, פעלתן, יוזם, עם הישגים, עם שאיפות ובמיוחד עם נכונות להשתלב בחברה הישראלית. התרשמתי גם מהמצוקות, יש הרבה מצוקות. עכשיו אני אומר את זה חרף העובדה שהממשלה שלנו עשתה יותר מכל ממשלה אחרת כדי להקל על המצוקות האלה ולעזור להשתלבותם של יוצאי אתיופיה בחברה בישראל".

לדבריו, "אנחנו החלטנו קודם כל להפסיק את הנוהל הפסול הזה של בתי ספר לאתיופים בלבד ובתהליך הדרגתי לא יהיו עוד בארץ בתי ספר שרוב התלמידים בהם הם ממוצא אתיופי. זה תופעה שאנחנו מביאים לסיומה. היום אנחנו נאשר הגדלת מענקי דיור לעולים מאתיופיה ולילדיהם ונשפר את היכולת של העולים הללו להיקלט בשוק העבודה".

"אני חושב שבכל הצעדים הללו אנחנו מעבירים כמה מסרים לאזרחי ישראל. ראשית, אין מקום לגזענות בישראל, זה דבר פסול, אין מקום לגזענות ואין מקום לסובלנות לגזענות.  ואולי החשוב יותר, העולים מאתיופיה שחלקם, או אבותיהם, צעדו בערבות אפריקה והתגברו על סכנת מוות, לצערנו הרב חלק מהם לא הגיעו, כולם יצאו לדרך כדי להגיע לציון. הם בשר מבשרינו ואנחנו כידוע לכם ערבים זה לזה. כל ישראל ערבים זה לזה, הם חלק מאיתנו, הם שווים בין שווים", חתם נתניהו.