שר החינוך, גדעון סער ויו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, העניקו אחר הצהריים (ראשון) בטקס ממלכתי במשכן הכנסת את פרסי וולף לשנת 2012.

ארבעת הפרסים בסך 100 אלף דולרים כל אחד יתחלקו השנה בין 6 זוכים בארבעה תחומים- פיסיקה, רפואה, כימיה ומתמטיקה על תרומתם לקידום המדע למען האנושות.

שר החינוך ויו"ר קרן וולף, גדעון סער, אמר בטקס, "פרס וולף הוענק עד היום לנודעים מבין אנשי המדע והרוח, אשר עיצבו את המדע והתרבות המודרנית. הענקת הפרס מהווה ביטוי לכבוד שאנו רוחשים כלפי אלה אשר בחרו להקדיש את חייהם לטובת קידום המדע והאומנות".

השר סער פנה אל הזוכים ואמר, "נבחרתם בזכות הישגיכם בתחומי הפיסיקה, מתמטיקה, כימיה ורפואה. הישגים אלה הם תולדת תחושת השליחות, של אהבת התחום, של סקרנות מתמדת ובעיקר של חתירה בלתי מתפשרת למצוינות".

עוד אמר שר החינוך, "למדינת ישראל אין את הפריבילגיה לא להשקיע בחינוך, במערכת ההשכלה הגבוהה, במדע ובמחקר מתקדם. הדבר חיוני להבטחת עתיד ישראל, כמו גם להגשת ייעודה. עתיד ישראל תלוי ביכולתנו לשמור על היתרון האיכותי שלנו. את היתרון הזה נוכל לשמור רק אם נדע לעודד ולטפח מצוינות ומצוינים בכל שלבי החינוך ונשים את הדגש ההכרחי על מחקר מתקדם".

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר לזוכים "אתם בנים לתרבות המקדשת את סימן השאלה את הספק ואת המחקר. אתם חניכים לתרבות מדעית אוניברסלית, ששינתה את חיינו לבלי הכר. אתם מנהיגיה ומוביליה של תפיסת עולם, לא פשרנית, עקשנית, ומלאת ביקורת עצמית. את התכונות הללו רכשתם בעמל רב, זכיתם בהם ביושר".