ממותגת. תל אביב
ממותגת. תל אביבפלאש 90

חזון אחרית הימים? לאחר יוזמת עיריית ת"א להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, פועלת כעת העירייה לסגור את כבישי מרכז העיר בשבת החל מתחילת חודש יוני, למשך כל חודשי הקיץ. 

עיריית תל אביב הודיעה אתמול (ראשון) כי מתחילת החודש הבא יהפכו שדרות רוטשילד למדרחוב בסופי שבוע. אתר "הארץ" דיווח כי השדרה תיסגר לתנועת כלי רכב מיום שישי בשש בערב עד שבת בשש בערב, כמעט לכל אורכה, מרחוב החשמונאים בצפון עד רחוב הרצל בקצה הדרומי שלה. ברחובות החוצים את השדרה תותר תנועת כלי רכב כרגיל. כמו כן, תתאפשר החניה לאורך השדרה לפני סגירתה.

"אנחנו רוצים לייצר מהלך שבו יהיה קצת רוגע ושקט באזור מרכז העיר במהלך השבת", מסביר רובי זלוף, המשנה למנכ"ל עיריית תל אביב. "הרעיון הוא בעצם לאפשר לכל מי שרוצה להתהלך בנחת ובשקט בתחום הירוק של השדרה, לשבת בשדרה, ליהנות ממנה, לעבור בין העסקים, המסעדות ובתי הקפה, ליהנות מישיבה בהם בשקט ולאפשר בעיקר לתושבים את השקט מכל התנועה הסואנת שיש יום-יום", הוא מוסיף.

זלוף מציין כי עד שנת 1998 סגרה העירייה בשבת את רחוב דיזנגוף. אז, לדבריו, תושבי העיר ובייחוד תושבי הרחוב היו שבעי רצון מהפיכתו למדרחוב בסוף השבוע. "בזמנו קיבלנו רק חיזוקים ומילים טובות על זה שהיה איזה שהוא שקט ברחוב סואן כזה במרכז העיר בסופי שבוע. אנחנו רוצים להחזיר את השקט לשדרה", הוא אומר ומבקש לשלוח מסר מרגיע לתושבים: "אני מבטיח שלא יהיו אירועים בשדרה, לא מתכוונים לייצר מופעים בשדרה - אנחנו בסך הכל סוגרים אותה לתנועת כלי רכב וגם זה כפרויקט ניסיוני. נבדוק מה המשמעות ואז נקבל החלטה סופית".