אירועי הנכבה
אירועי הנכבהפלאש 90

שר החינוך גדעון סער שב וקובע בראיון לערוץ 7 כי ההחלטה שקיבלה אוניברסיטת תל אביב לאפשר את קיום טקס הנכבה הייתה "החלטה שגויה, מקוממת ופוגעת ברגשות הציבור. אין סיבה שהקמפוסים בישראל יהיו טריטוריה למופעי שנאה נגד ישראל כפי שקורה בקמפוסים באירופה".

עם זאת באשר לשאלת אכיפת חוק הנכבה השולל קיומם של אירועים מעין אלה מציין השר סער כי ייתכן ויש צורך בתיקון החוק על מנת להחיל גם אירועים שכאלה באיסור. סער מציין שקיבל חוות דעת משפטית ולפיה "החוק אוסר על מוסד המתוקצב על ידי המדינה לממן סוג כזה של כינוסים, אבל כאן האוניברסיטה לא מממנת. הכול ביוזמה ומימון של גורמים אחרים", אומר סער ומוסיף כי "יתכן שהתוצאה של האירוע הזה תהיה תיקון החוק". זאת כדי שהיכולת לנקוט בסנקציה כלפי מוסד מתוקצב לא תהיה תלויה במימון העברת כספים, אלא תאסור את עצם קיומו של אירוע מעין זה.

בסוף השובע שעבר שוחח השר סער עם נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסי קלפטר, השוהה בסין בניסיון למנוע את קיומו של האירוע. "הבעתי בפניו את דעתי והצעתי לשקול את ההחלטה. הוא אמר שישקלו ושההחלטה נבעה מייעוץ משפטי". לדאבונו של השר סער גם שיקול הדעת הנוסף לא הוביל לשינוי ההחלטה.

ואולי באמת אין ברירה אלא לאפשר את קיומו של האירוע המתוקצב באופן פרטי? סער סבור שמתוקף היות האירוע "במתחם הנושק להסתה נגד המדינה", כלשונו, הרי שלהנהלת האוניברסיטה יש אפשרות לקיים שיקול דעת ולמנוע קיומו של אירוע כזה בשטחה.