כבאית כיבוי מכבי אש
כבאית כיבוי מכבי אשהלל מאיר

בעוד ימים אחדים תוקם בכנסת שדולה חדשה לחיזוק וקידום מערך הכבאות בישראל. מאחורי המהלך עומדת נאוה בוקר, אלמנתו של תת-ניצב ליאור בוקר שנספה באסון הכרמל בעת שניסה  להציל חייהם של הצוערים שנלכדו באוטובוס הבוער.

בראש השדולה יעמוד ח"כ אופיר אקוניס וחברים בה חברי הכנסת זאב ביילסקי, אבי דיכטר, יצחק הרצוג, יואל חסון, יעקב אדרי, דניאל בן סימון, אנסטסיה מיכאלי, דני דנון ועוד. בהשקת השדולה שתתקיים בשבוע הבא בכנסת ישתתפו השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', נציב הכבאות וההצלה שחר איילון, בני משפחות הנספים ונכבדים רבים.

נאוה בוקר, יו"ר הקרן, מבהירה את נחיצות השדולה החדשה ואומרת: "לא מחכים לדו"ח המבקר. את הלקחים הפקנו. בכנסת ישראל הוקמו עשרות שדולות במהלך השנים, אך לנושא הכבאות והצלת חיים אף אחד לא דאג. השדולה תפעל לקידום הקמתו של מרכז הכשרה ללימודי כבאות והצלת חיים שיכלול מרכז מבקרים, תחנת ימ"ר ומתקני אימונים. בנוסף, השדולה תקדם את פעילות המתנדבים בכבאות ותפעל להקמת מערך מתנדבים ראוי, כמו המשמר האזרחי במשטרה".

בין מטרות השדולה, להעלות לסדר היום הציבורי את נושא הכבאות וההצלה, להגיש הצעות חוק בכנסת ולהוביל לשינוי במערך הכבאות וההצלה.

נזכיר כי נאווה בוקר הפכה את כאבה האישי ליעוד והקימה את 'קרן ליאור בוקר' על שמו של בעלה המנוח לתמיכה במערך הכבאות וההצלה בישראל. הקרן הושקה בחודש ינואר האחרון בהשתתפות אנשי ציבור ואומנים

"לצערי מערך הכבאות במדינת ישראל מתנהל כמו במדינות עולם שלישי, ישנו מחסור בכוח האדם וציוד,  1700 כבאים בלבד בכל רחבי הארץ, כאשר היחס הוא כבאי אחד על כל 5,000 אזרחים. שני מיליון איש במדינת ישראל אינם מוגנים מבחינת כיבוי אש כי חסרות 62 תחנות כיבוי. בכל שבוע נשרפים למוות תינוקות, ילדים וקשישים וצריך לפעול כדי למנוע אסונות נוספים", טוענת בוקר.

עוד יצוין כי בנוסף פועלת 'קרן ליאור בוקר' לקידום פרויקטים נוספים, כרכש ציוד מציל חיים ומתן מלגות לסטודנטים הלומדים ניהול אזורי אסון, חילוץ והצלה. "קיים צורך בסיוע נוסף על-מנת לקדם את הפרויקטים פורצי הדרך הללו ורבים נוספים, כולי תקווה כי באמצעות השדולה נצליח לקדם ולחזק את מערך הכבאות וההצלה". מסכמת בוקר.