נערכים להרוס. שכונת האולפנה
נערכים להרוס. שכונת האולפנהפלאש 90

בעוד הזירה הפוליטית רוגשת סביב הדרכים שעוד נותרו כדי למנוע את הרס שכונת האולפנה ואתרים נוספים ברחבי יהודה ושומרון במשטרה כבר הוחל בהכנות לביצוע המהלך.

על פי דיווח ב'הארץ', עיתון השמאל, הקימה המשטרה מפקדה מיוחדת שתכליתה להיערך ליישום החלטות הממשלה לבצע את הרס השכונות והישובים המדוברים.

על פי הדיווח בראש המפקדה המדוברת עומד מפקד מרחב ירקון, תת ניצב יורם אוחיון, ומגמתה היא ריכוז ההיערכות להריסה, תיאום הכוחות, תורת הפעולה ואמצעים לפיזור הפגנה במגמה למנוע התנגדויות של המתיישבים ותומכיהם הצפויים להגיע ולהתעמת עם הכוחות כדי למנוע את המהלך בגופם.

עוד מדווח 'הארץ' כי מספר רב של כוחות שונים כפוף למפקדת אוחיון. בין השאר כוחות יס"מ, מג"ב ועובדי קבלן אזרחיים האחראים על ביצוע ההרס בפועל.

נזכיר כי במידה ולא יושג הסדר חוקתי או אחר שימנע את הרס שכונת האולפנה הרי שהיא עשויה להיהרס בראשית חודש יולי. עד תאריך זה אמורה המדינה להרוס גם את גבעת אסף, כך התחייבה בפני ביהמ"ש. חודש לאחר מכן, הראשון באוגוסט, הוא המועד שהציב בית המשפט להרס מגרון. עמונה אמורה להיהרס עד סוף השנה, כך על פי התחייבות המדינה לביהמ"ש.

עמותת 'רגבים' מסרה לערוץ 7, "כנראה שמדינת ישראל  סיימה לטפל באלפי המבנים הערבים הלא חוקיים בנגב ובוואדי ערה, ולכן יכולה להתפנות להריסת שכונות יהודיות בשומרון. מה שבטוח, אם  תנ"צ אוחיון יטפל בהריסת שכונות ביהודה ושומרון כמו במקרי האונס והפשיעה בתל אביב, אזי תושבי שכונת האולפנה יכולים להיות להישאר רגועים".

מקוממיות נמסר לערוץ 7 כי "נתניהו מתכוון לשסות במתיישבים את כוחות המשטרה העצומים. על ראש הממשלה מוטלת האחריות לכל תוצאה שפעולה מסוכנת כזו תביא, בטווח המיידי והרחוק. ביבי מפלג את העם וגורר אותנו למלחמה מיותרת בין ציבורים בישראל".