צבא מקצועי גרסת אייכלר
צבא מקצועי גרסת אייכלרפלאש 90

"מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה שערי ירושלים שהיו עוסקין בתורה?" - אמר ח"כ הרב ישראל אייכלר יו"ר סיעת יהדות התורה מעל במת הכנסת.

"בפרשת בחוקותי מדובר על הנטל הכלכלי והביטחוני של קיומו של עם ישראל. "אם בחֻקֹתי תלכו ואת מצוֹתי תשמרו ועשיתם אותם, ונתתי גשמיכם בעתם.. ואכלתם לחמכם לשובע, (נטל כלכלי) וישבתם על הארץ לבטח (נטל בטחוני) "ונתתי שלום בארץ" (נטל מדיני). ", הסביר אייכלר.

"אכן חייב להיות שוויון בנטל, שכל עם ישראל יישא בנטל הזה, שתהיו עמלים בתורה. אף אחד לא יתחמק מן החובה הזאת, אחרת יש בפרשה 'תוכחה' שיש בה שורה ארוכה של דברים שיקרו ועלולים לקרות לעם ישראל אם חלילה ירבו המשתמטים מנשיאה בנטל הקיומי", אמר הרב אייכלר.

"יש הבדל בין אדם שלא מקיים תורה ומצוות מתוך חולשה או מתוך חינוך לא טוב, הוא יכול לחזור בתשובה כל רגע ולשוב כל יום מדרכו, לבין מצב שמואסים ונגעלים מחוקי התורה".

"שמענו ב-15 במאי למספרם, על זעקת ה"נכבה" של האומה הערבית, ביום של הקמת המדינה. אני שואל את עצמי מה התשובה לפלסטינים שזועקים חמס. "ליסטים אתם שכבשתם את ארץ שבעת העמים"? ההצדקה היחידה שלנו היא: גם אתם מאמינים באלוקי השמים והארץ. בורא עולם נתן לנו ולאבותינו את הארץ הזאת. אך כשעיתון ישראלי באותו יום קורא להתחשב ולהזדהות ב"יום הנכבה" הפלשתיני ובאותו עמוד מפיץ דברי נאצה נוראיים, נגד לומדי תורה, שרק משום כבודם של ניצולי השואה, אינני מגדיר אותם כ"שטירמר", מה נענה לישמעאלים? אם מגדירים לומדי התורה כפרזיטים וקוראים להפלותם לרעה על רקע אי "מיצוי כושר השתכרות", בדיור, בתזונת ילדים ובשירותי בריאות, מה זכותם לשבת על אדמות הישובים והכפרים הערביים ההרוסים? על כך אני זועק: ריבונו של עולם, אם דברים כאלה יכולים להיכתב בתקשורת העברית, מה אני עונה לתעמולה הערבית?

אבל זה לא יעזור למסיתים: כבר הובטחנו " אם בחֻקֹתי תלכו ואת מצוֹתי תשמרו, שתהיו עמלים בתורה, ונתתי שלום בארץ" - "וישבתם על הארץ לבטח". אלה העמלים בתורה נושאים בנטל הבטחון והכלכלה, כמאמר חז"ל שרק בזכות שהיו עוסקין בתורה, עמדו בשערי ירושלים. את זאת צריכים לדעת לא רק הפלשתינים, אלא גם הרוקדים ב"יום ירושלים" הקרב ובא" - הזכיר הרב אייכלר.