קבר שמואל הנביא
קבר שמואל הנביאבירושלים

 

לקראת הילולת שמואל הנביא במוצאי שבת הקרוב, קורא בנימין פרידמן מעמותת "נאמן שמואל לנביא", בערוץ 7 ,להגביר את הנוכחות היהודית בקבר.

"ההילולא תימשך החל ממוצאי שבת ועד ליום שני בערב", מציין פרידמן, "כבר מצאת השבת יהיו מחסומים שלא יאפשרו לרכבים לעלות לקבר. ניתן יהיה לתפוס אוטובוסים מהיציאה משכונת רמות או להגיע מגבעת זאב. אבל אנחנו חייבים להגביר את הנוכחות היהודית במקום גם כל השנה".

לדבריו, סיפורי הניסים סביב הקבר הם רבים, "הרבה יהודים מגיעים לשם כל השנה כדי להתפלל על ענייניהם. ביום ההילולה ניתן להתפלל גם את תפילת השל"ה של ערב ר"ח סיון, על חינוך הילדים. זה  יוצא בדיוק גם ביום ירושלים, וכדאי לדעת שקבר שמואל הנביא שוחרר בכ"ח אייר תשכ"ז, בדיוק ביום ההילולא אז המקום חזר לידיים יהודיות".

פרידמן מציין כי אחד הניסים הגדולים שקרו לקבר, שמסירתו לרש"פ בתקופת ההתנתקות נמנעה ברגע האחרון, "בתקופת ההתנתקות הייתה תכנית למסור את קבר שמואל הנביא, התכנית בסופו של דבר נגנזה. לצערנו אחרי מלחמת ששת הימים, הקבר נמסר כמו הר הבית לאנשיי הוואקף, שמאיישים את המסגד במקום. ככל שתהיה במקום נוכחות יהודית כך להם תהיה פחות השפעה. כיום יש גדר זמנית שמפרידה בין הקבר למסגד".

הוא מעריך שבהילולא בין מוצ"ש ליום שני יגיעו עשרות אלפים, "שמואל הנביא מעולם לא נהנה בחייו מאחרים, ולכן על פי מה שנכתב באר"י, כל מי שבא לעשות דברים לזכותו ומתפלל, שמואל הנביא מושיע אותו, כי הוא לא רוצה ליהנות ממנו. יש המון סיפורי ניסים על עקרות שנפקדו, חולים שהבריאו ורווקים שזכו לזיווג".