האירוע המסכם
האירוע המסכםצילום: יוסי וייס

חברת החשמל ציינה השבוע את סיום הפעילות שנתית של התוכנית החינוכית "נתיב האור", באירוע חווייתי, באתר חפצי-בה שבחדרה.

האירוע התקיים בהשתתפות של כ-5,500 תלמידים שלמדו במסגרת התכנית השנה, מקרב כ-160 רשויות מקומיות ברחבי הארץ, מבתי ספר חילוניים, ממ"ד, מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי. באירוע השתתפו האלוף (במיל') יפתח רון- טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל , חברי דירקטוריון החברה, אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל, הנהלת החברה, בכירי משרד החינוך, נציגי הרשויות המקומיות, מפקחים ומורים. 

עד כה, ב- 6 שנות פעילות של "נתיב האור" למדו במסגרת התכנית כ-600,000 תלמידים והורים.

האירוע, התבסס על פעילות לימודית-חווייתית בנושאי חשמל, בטיחות, שימוש מושכל וחיסכון באנרגיה. במסגרתו התקיים שלב הגמר של תחרות ארצית לעיצוב כותרים ללוח קיר בנושא בטיחות בחשמל ואיכות הסביבה, תחת המסר, "אנחנו שומרים על עצמנו ועל כדור הארץ". בנוסף, התקיים חידון בהנחיית מנחה ערוץ הילדים קובי מחט, שסיכם את החומר שנלמד במהלך השנה וחולקו תעודות ופרסים.

האלוף (במיל') יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, אומר כי " "נתיב האור" מעודדת את המנהיגות הצעירה בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ ואני מברך את אלפי התלמידים שמעידים על הצלחת התוכנית ואת עובדי חברת החשמל המתנדבים בה. "נתיב האור" היא גשר משמעותי בקשר בין חברת החשמל לקהילה בה היא פועלת".

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: "רק באמצעות חינוך דור העתיד נשמור על כדור הארץ ירוק ועל איכות הסביבה. הגדרתי את ההגנה על הסביבה כיעד עליון של חברת החשמל. התלמידים הלומדים בתוכנית "נתיב האור" מגדילים את הסיכוי שלא יתרחשו אסונות בטיחות בחשמל. אני משוכנע שהשתתפותם בתוכנית תוביל אותם להיות אזרחים פעילים ואכפתיים המוכנים לתרום לחברה. חברת החשמל רואה בתלמידים את דור העתיד המחויב ליצירת שינוי תרבותי באקלים של בטיחות למען השמירה על הסביבה".

עוז עזריאלי, מנהל תוכנית "נתיב האור" בחברת החשמל, מציין כי "תוכנית "נתיב האור", המחנכת לאורח חיים בטוח בסביבה צורכת חשמל יצאה לדרך לפני 6 שנים, מתוך כוונה לעודד ילדים, ובאמצעותם מעגלי קהילה נוספים, להתנהגות  נבונה ובטוחה בכלל ובסביבה צורכת חשמל בפרט. התוכנית מטפחת ומעודדת מנהיגות צעירה, ומעבירה ערכים של איכות סביבה, אחריות ומעורבות חברתית. תרומת תוכנית "נתיב האור",  באה לידי ביטוי בעיקר באמצעות החיבור הבלתי אמצעי של עובדי החברה עם הדור הצעיר, אשר ממחישים להם בצורה מיטבית את החיוניות בשמירה על כללי בטיחות בשימוש בחשמל".