הרב מנחם בורשטיין
הרב מנחם בורשטייןאתר מכון פוע"ה

ראש מכון פוע"ה, הרב מנחם בורשטיין, אמר בראיון לערוץ 7 כי מטרת כנס הרבנים הצפוי להתקיים בצהריים (חמישי), היא להביע אחדות ועוצמה של הציונות הדתית ולאחד את כולם.

"אחדות זה היסוד לכל דבר ביהדות, וכתוב שה' חיפש כלי מחזיק ברכה ומצא את השלום, ואם אנחנו רוצים להתאחד בפוליטיקה אז הדבר הראשון הוא שהרבנים יתאחדו", מציין הרב בורשטיין.

"צריך להרגיש אחדות חזקה מאוד בציבור הדתי ולשמש דוגמא לאחרים ומתוך זה תהיה לנו הזכות לדרוש מאחרים להתאחד".

"איחוד זה לא אומר לטשטש את השוני", מדגיש ראש מכון פוע"ה, "תמיד היו בעם ישראל שבטים וכל שבט יש לו הייחודיות שלו. אפשר להתווכח, אך השאלה היא האם מדברים - והתשובה היא כן. אני חושב אחרת ממך, שונה ממך, אך מדבר איתך ופוגש אותך ואנחנו חברים ומאוחדים. גם אם יש דעות שונות - הכל מתוך אהבה".

הרב מנחם בורשטיין הוסיף, כי "אנחנו מתאחדים ומדברים כדי שנוכל לקדם רעיונות המשותפים לכולם - הן מבחינת התורה, הן מבחינת העם והן מבחינת הארץ - שכולם חושבים שצריך לעשות אותם. אם אנחנו חושבים אחרת, אז נשב ונדבר וונחליט כיצד לנהוג".

"הציונות הדתית מרגישה עם האף למטה, כי בצד הפוליטי אין לנו ביטוי הולם ובכל מקום לא סופרים אותנו. אחד הדברים שיודגש בכנס הזה הוא העוצמה שלנו - שאנחנו נמצאים בכל מקום. בכנס ידברו נציג הגרעינים התורניים, נציג הישיבות, המדרשות, המכינות, המכונים ונוכל לראות את העוצמה שלנו בשטח ולא כמו שמתארים אותנו בפוליטיקה ובתקשורת".