תמיד ביום ה'. שמטוב
תמיד ביום ה'. שמטובפלאש 90

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה פה אחד את הצעת החוק של ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), שלפיה יום העצמאות ייחגג ביום חמישי בשבוע שבו חל ה' באייר.

נציין כי הצעה זו מאמצת את הגישה האמריקנית לקביעת חגים לאומיים, לפיה החקים נקבעים תמיד בימי שני.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבה ח"כ שמטוב כי "ראשי המדינה לא הביאו בחשבון כי ה' באייר נופל בשנים מסוימות בימים שישי או שבת וכבר בשנים הראשונות למדינה תוקן החוק כך שאם ה' באייר נופל בשבת או ביום שישי, יום העצמאות יחגג ביום חמישי".

את הרעיון לחוק העלה שר התיירות סטס מיסז'ניקוב בפני חברת מפלגתו וזאת כאמור הסכימה. "שמחתי מאוד לשתף איתו פעולה בחוק חשוב שכזה, שלא יעלה שקל לקופת המדינה ואף יעשה סדר למעסיקים ולעיריות", אמרה ח"כ שמטוב, והוסיפה כי בעקבות תיקוני חקיקה שונים בנוגע ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הרי שעולה שכמעט בכל פעם יום העצמאות נחגג ביום חמישי. "לכן מוצע לקבע את מועד וחגיגות יום העצמאות ביום חמישי בשבוע שבו חל ה' באייר".

השר מיסז'ניקוב המשמש כיו"ר ועדת השרים לטקסים וסמלים אמר, כי "מהלך כזה ימנע ימי שבתון מיוחדים באמצע השבוע למשק הישראלי, כפי שקורה כיום. מטרת ההצעה לאפשר למשפחות השכולות לתכנן ולהיערך ביתר קלות לאירועי יום הזיכרון והעצמאות, לנצל באופן מרבי את שבוע העבודה ולהימנע מחילול שבת".