מוזיאון גוש קטיף בירושלים
מוזיאון גוש קטיף בירושליםפלאש 90

הועדה לביקורת המדינה דנה היום (שני) בשיקום עקורי גוש קטיף, וזאת בישיבתו הראשונה של יו"ר הוועדה הנכנס, ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי).

אריאל הדגיש, כי הוא נחוש לטפל בכל בעיה, גדולה כקטנה ולתת מענה גם לתלונת האדם-הבודד.  בישיבה התברר כי עתירה לבג"ץ של התנועה ליהדות מתקדמת, מונעת את מינוי הקבע של 12 רבני קהילות גוש קטיף. זאת, כיוון שהעתירה מבקשת למנות גם רבנים רפורמים בהתיישבות, ועד שלא יוחלט כך – הוקפאו כל מינויי הרבנים.

מנכ"ל משרד הדתות אביגדור אוחנה, סיפר בישיבה כי כיום רבני גוש קטיף מכהנים בתקנים זמניים, שכל שנה צריך לחדש אותו ולקבל את התקציב עבורו ממשרד רה"מ.

דורון בן שלומי, יו"ר ועד המתיישבים הזהיר כי חידוש התקן מידי שנה גורם מדי שנה הלנת שכרם של הרבנים. "לא ביקשנו יותר תקנים אך בחלק מהמקומות יש שינויים אישיים בקהילות מתחדשות".

הראל גולדברג, נציג משרד המשפטים הודיע כי המדינה הגישה לבג"ץ בקשה להפשיר את הקפאת מינוי הרבנים בהתיישבות לגבי רבני גוש קטיף, וכי גם השופטים התבטאו ברוח זו.  בישיבה הועלה גם סוגיית השמירה ביישובי מזרח-לכיש כנטע ובני דקלים, הנבנים אף הם בימים אלו. התברר כי אכן מונו רכזי ביטחון לישובים, אך לא ניתן להם כלי-רכב. מבקר המשרד לביטחון הפנים, יצחק שגב, הודיע כי אושר תקציב לרכבי ביטחון אך הודה כי טרם אושרו תקנים לשומרים בישובים.

בישיבה התברר עוד כי רשות המיסים מסרבת להכיר ביישובי העקורים הסמוכים לגבול מצרים, נווה, שלומית ובני-נצרים, כיישובי ספר.

"ההטבות ניתנות ע"פ רשימת ישובים", אמר נציג האוצר, וח"כ אריאל השיב כי איננו יודע "אם מדובר בהתנהלות של סדום או חלם".

מוועד מתיישבי גוש קטיף בירכו את היו"ר החדש של הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל ואמרו כי "אנו מודים ליו"ר הוועדה על המעקב הצמוד שהוא מנהל אחר התנהלות הרשויות בטיפול במפוני גוש קטיף. גם אחרי שמונה שנים ישנם נושאים רבים שעדיין לא נפתרו, ופעילותו של ח"כ אריאל מקדמת מאוד נושאים אלו".