האם שוב הסגל ישבות?
האם שוב הסגל ישבות?אתר האוניברסיטה

ביום חמישי האחרון נערך בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטה העברית, כמידי שנה, טקס הענקת תארי BA לבוגרי לימודי תואר ראשון בפקולטה.

לטקס הגיעו הבוגרים הטריים ובני המשפחה הנרגשים, אולם הטקס המרגש לו חיכו כולם במשך שנות הלימודים הסתיים באקורד צורם ובלתי הולם.

כמקובל בטקסים מעין אלו, גם הטקס הפעם הסתיים בשירת ההמנון הלאומי, התקווה. אולם לערוץ 7 נודע, כי קבוצה בלתי מבוטלת של בוגרי תואר ערבים לא קמה ולא כיבדה את שירת ההמנון ולו רק בקימה סמלית.

יתר הבוגרים ובני המשפחות עמדו המומים לנוכח מה שאירע, וכמה מהם החליטו שלא לעבור על האירוע לסדר היום.

אבי, הורה נרגש לבוגר טרי, ציין בשיחה עם ערוץ 7 כי לא מדובר באירוע בודד אלא בסימפטום לתופעה רחבה הרבה יותר של חוסר הכרה של ערביי ישראל במדינת ישראל כמדינה יהודית.

"אנחנו משקרים את עצמנו כעם, הם נהנים מכל מה שיש למדינת ישראל להציע אך ברגע האמת אינם מזדהים עמה. אם הם לא מסוגלים לשיר את ההמנון לפחות שיעמדו ויכבדו אותו", הוסיף אבי.

נזכיר כי בחודש אדר האחרון פרצה סערה לאחר ששופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, בחר שלא לשיר את ההמנון הלאומי בסיום טקס ההשבעה של נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס.

מקורבים לשופט הסבירו אז, כי מדובר בנושא "רגיש מאוד", אולם  גורמים פוליטיים אמרו בתגובה כי לא סביר ששופט עליון לא ישיר את ההמנון הלאומי.