למערכת ערוץ 7 הגיעו בשבועות האחרונים לא מעט תלונות של תושבים מיהודה ושומרון שנהגו להשתמש בשירותיו של אתר 'גוגל מפות' לפני צאתם לדרך בכבישי האזור, אך באחרונה כשביקשו באתר את הדרך המומלצת בין שתי נקודות ביו"ש קיבלו הודעה ולפיה אין מידע זמין על הנקודות המדוברות.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אחד המתלוננים, ג'ו מחוות גלעד, שסיפר על כך.

בדבריו מציין ג'ו כי לא מדובר רק במעבר מנקודה לנקודה בתוך יהודה ושומרון אלא גם מנקודות ביו"ש לאתרים מחוץ לשטחי יהודה ושומרון, גם המבקשים מסלול דרך בין נקודות שכאלה יקבלו את ההודעה ולפיה אין מידע זמין על כך. יצוין כי במסלול ההפוך – מנקודה מחוץ ליו"ש אל נקודה בתוך יו"ש – המפה מציינת את המסלול המועדף והחלופות לו כבשאר האתרים ברחבי הארץ.

ג'ו עצמו היה משתמש רבות בשירותי המפות של גוגל, אך כאמור באחרונה נתקל במחסום החדש שהציבה בפניו ובפני רבים אחרים החברה. לדבריו מכיוון ש"גוגל זה סוג של דיקטטורה", אין לו כל כך לאן לפנות...

עם זאת הוא מבקש ללמד זכות על החברה ואומר שיתכן ובחרו להסיר את יו"ש ממסלולי המפות מחשש לתלונות ותביעות של אנשים שיטעו בדרכים ויגיעו לשטחי הרשות הפלשתינית. על מנת שלא להיות אחראים לטעויות הסירו את כל המסלולים, אך כאמור זו רק השערתו שלו.

מערכת ערוץ 7 פנתה לחברת 'גוגל ישראל' בבקשה לתגובה, אולם עד לשידור הראיון עם ג'ו לא התקבל מענה כלשהו. לכשיגיע מענה שכזה נפרסמו במלואו.