אלי ישי
אלי ישיכנס רמלה

שר הפנים אלי ישי הצהיר הערב (חמישי) כי יטיל קנסות על ראשי ערים שיעסיקו מהגרים אפריקאים.

ישי הודיע כי בכוונתו להפיץ בשבוע הבא מכתב בו ידרוש מכל ראשי הערים להפסיק בתוך 30 יום את העסקת כל המהגרים האפריקאים, אחרת הם ייקנסו. 

ישי אמר לערוץ 2 כי "רשות שתעסיק מסתננים - נפעל נגד אותו ראש רשות במסגרת החיוב האישי, כך שנתחיל גם לאכוף את זה על מנת שלא יעסיקו מסתננים. יעסיקו במקום זה ישראלים, מסתננים מקומם באותן מדינת שמשם הם באו".

ישי הוסיף עם זאת כי הוא מגנה את התנהלותם של חברי כנסת ביממה האחרונה. "המאבק היה מנוהל הרבה יותר טוב ללא ההתלהמות המיותרת של פוליטיקאים ביממה האחרונה". בסביבת יש הסבירו כי עד כה נוהל זה ננקט רק כלפי ראשי רשויות שנמצאו אשמים בהוצאה כספית שלא כדין כגון מעילה.

מוקדם יותר נזף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחברי הכנסת שהשתתפו אתמול בהפגנה בדרום העיר. "אני רוצה להבהיר שאין שום מקום לא להתבטאויות ולא למעשים שראינו אמש", אמר ראש הממשלה שהדגיש כי "אני אומר את הדברים גם לאנשי הציבור וגם לתושבי דרום תל אביב שאת כאבם אני מבין".

במהלך טקס הבאת ביכורים של ילדי בקעת הירדן שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בקריה בתל אביב הוסיף נתניהו כי "בעיית המסתננים חייבת להיפתר ואנחנו נפתור אותה. נשלים את בניית הגדר תוך חודשים ספורים ובקרוב נתחיל בהחזרת מסתננים לארצות מוצאם".

גם נשיא המדינה שמעון פרס גינה את האלימות נגד הזרים, ואמר כי כי "שנאת זרים עומדת בניגוד ליסודות היהדות. אני מודע היטב לקשיים בהם נתקלים תושבי השכונות בדרום תל אביב ולמציאות הקשה עמה הם נאלצים כי על המדינה החובה לטפל בדחיפות בסוגיית המסתננים תוך שמירה והקפדה על כבודם וזכויותיהם .כבני אדם.להתמודד, אולם גילויי האלימות אינם הפתרון לבעיה".

יאיר לפיד התייחס לנושא אחר הצהריים בעמוד הפייסבוק שלו. "אני תומך במעצר וגירוש מסתננים, בהשלמת הגדר ובמניעת כניסה שלהם לישראל ואני חושב שארגוני זכויות האדם צריכים לחשוב קודם כל על זכויותיהם של תושבי השכונות, כי עניי עירנו קודמים", אמר לפיד שהוסיף כי "כשאני רואה פוגרום במדינת ישראל, המונהג בידי מסיתים קולניים כמו חברי הכנסת דנון, רגב ובן ארי, אני תוהה מאיפה יש לאנשים האלה את החוצפה לקרוא לעצמם 'יהודים'? רגב,דנון ובן ארי, יחד עם החבורה שהכתה מסתננים ברחובות תל אביב, אינם מבינים מהו מוסר יהודי, מהו הזכרון הקולקטיבי של היהודי, או מה פירושו של קיום יהודי".

הערב התקיימו בתל אביב ובירושלים הפגנות תגובה של פעילי שמאל להפגנה האלימה אתמול בדרום תל אביב. בתל אביב הפגינו כמה עשרות פעילים, יחד עם מהגרים אפריקאים ומול בית ראש הממשלה בירושלים הפגינו כ-150 בני אדם. המפגינים נשאו שלטים ובהם נכתב "די להסתה", "כי גרים הייתם בארץ מצרים", "גזענות היא הסרטן האמיתי בגוף החברה הישראלית" ו-"מסתננת תקרא לסבתא שלך". מחר ב-11:00 מתוכננת הפגנה נוספת מול בית ראש הממשלה, פרי יוזמת פורום "תג מאיר", שקורא גם הוא לפעול נגד גזענות.