גרפיטי בית הכנסת
גרפיטי בית הכנסתיריחו

בית הכנסת העתיק בנערן סמוך ליריחו חולל הלילה. קבוצה של מתפללים שהגיעה למקום הבחינה בצלבי קרס וכתובות גרפיטי בעד מדינה פלסטינית והשחתת הפסיפס העתיק. ממשטרת ש"י נמסר כי הם בדרכם למקום לחקירת המקרה.

בגרעין יריחו אמרו היום, "מדובר בחציית קו אדום, הפסיפס ההסטורי הוא עדות להסטוריה של עמנו. אם צה"ל לא מסוגל לשמור, נגן בגופנו על בית הכנסת".



יו״ר ועדת ביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל אמר כי "השחתת בית הכנסת ביריחו מוכיחה כי היחידים שיכולים, רוצים ומסוגלים לשמור על קדשי ישראל אלו כוחות הביטחון שלנו. שוחחתי עם מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן וביקשתי ממנו שיפעל מיידית לתיקון הנזקים ואני קורא לראש הממשלה להורות על החזרת השליטה הישראלית בבית הכנסת".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי אמר "אני קורא לשב"כ ולמשטרת ישראל להתייחס לפגיעה בבית הכנסת כאילו זה מסגד, אחרת השלטון הוא זה שייתן דרור לפעולות תג מחיר".

ח"כ חוטובלי הודיעה כי בעקבות חילול בית הכנסת היא תקיים דיון דחוף בוועדת הפנים של הכנסת, "אני מגנה ודורשת מהגורמים האחראים לשמור על בית הכנסת העתיק ביריחו",אמרה.

שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין,  גינה את האירוע ואמר "מה הפלא שהפלסטינאים, שהרסו וחיללו את הממצאים בהר הבית, אין כל בעיה לחלל בית כנסת עתיק? המקרה שוב מוכיח שמקומות שקדושים ליהודים צריכים להיות תחת ריבונותה של ישראל ורק כך הם ישמרו".