עשרות פלסטינאים ופעילי שמאל הגיעו בשבת האחרונה, אל איזור המטע שנמצא עשרות מטרים בודדים מבתי תקוע ד' שבגוש עציון.

חברי הקבוצה נכנסו לשטח המטע ללא תיאום מראש, זאת למרות שצה"ל מאפשר לפלסטינאים להגיע לאזור, כאשר מדובר בהגעה  לצורכי חקלאות וכשהכניסה נעשית בתיאום מראש.

מפקדי צה"ל באזור הכריזו על המקום כשטח צבאי סגור וסילקו את הפעילים מהמקום.

האירוע השני אירע במוצאי שבת - ליל החג זיהה תושב המקום דמות חשודה עומדת מחוץ לחלון של אחת המשפחות. התושב צעק לעבר החשוד אשר ברח לכיוון השדות והכפר.

בעקבות הזיהוי של התושב, הקפיץ רבש"ץ היישוב את כיתת כוננות של תקוע ואת כוחות צה"ל. הכוחות סרקו את האזור וווידאו שאין חשודים נוספים ביישוב.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר בעקבות האירוע, "תושבי תקוע חיים עד היום בשכנות טובה עם תושבי הכפר הסמוך. פעילי שמאל המעוניינים אך ורק בפרובוקציות מחממים את השטח וגורמים להפרעות חמורות באזור".

פרל הדגיש כי לפני כשבוע התרחש אירוע דומה בו היה מעורב פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי ומאז ביקש באופן אישי מגורמי הביטחון להוציא לו צו הרחקה, "למרות המאמצים של גורמי הביטחון, הפעיל הקיצוני עזרא נאווי טרם הורחק מהאזור, והתוצאה הינה ערעור השקט ויחסי השכנות בין ישראלים לפלסטינאים באזור תקוע".

מוטי קליין תושב תקוע ד' אמר כי "האירוע הינו חמור ביותר, סבירות עליונה שמדובר בניסיון פיגוע, וכך גם מתייחסת לכך המערכת הביטחונית. אין ספק כי קיים קשר ישיר בין ההתפרעויות בשטח בשבת בבוקר לחדירה ליישוב בערב שבועות".