הסטרלינג בירידה
הסטרלינג בירידהצילום: פלאש 90

מפגינים פלשתינים, התפרצו אמש במהלך הצגה של תיאטרון הבימה בלונדון.

המפגינים הצליחו להבריח אל תוך אולם תיאטרון הגלוב השיקספירי בו הועלתה ההצגה 'הסוחר מונציה' דגלי אש"ף וכרזות, ובשלב כלשהו של ההצגה קמו, שלפו את הדגלים והשלטים והחלו קוראים 'שחררו את פלסטין' בקריאות קצובות.

כוחות הביטחון של אולם התיאטרון השתלטו על המפגינים ועצרו אחד מהם. במקביל התקיימה מחוץ לאולם הפגנה של פעילים אנטי ישראליים נגד ישראל ומדיניותה.

ארי סופר, ממנהלי הקואליציה הישראלית בריטית למען ישראל, סיפר בראיון לערוץ 7, כי חברי הקואליציה תומכי ישראל יגיעו גם היום לתיאטרון כדי להפגין נגד הפעילים האנטי ישראלים, "מדובר בשונאי ישראל ובאנטישמים קיצונים, אנחנו מכירים את רובם, וידענו שהם יבואו לתיאטרון. הם מפיצים שקרים על ישראל ויש בתוכם ערבים אנשי שמאל וגם ישראלים אנטי. אתמול הם עשו הפגנה בחוץ וגם הפגנה בתוך האולם".

לדבריו אנשי הקואליציה נערכו גם אתמול מול המפגינים , "עשינו במקביל הפגנה משלנו בחוץ והנפנו דגלי ישראל. הם אנשים מאוד קיצוניים וחלקם אנטישמיים לכן היה חשוב לנו להפגין מולם. גם בתוך האולם נכנסו כמה אנשים ואנחנו עקבנו אחריהם. כשהם התחילו להתפרע, קראנו לסדרנים שהוציאו אותם מהאולם, כך גם נעשה הערב".

סופר מסביר שבתוך הקואליציה הישראלית בריטית, ישנם גם יהודים וגם לא יהודים ואפילו מוסלמים תומכי ישראל, "לא תאמין אבל יש מוסלמים תומכי ישראל, נוצרים, וכמובן יהודים. המטרה שלנו, היא להעביר את המסר, שהבעיה של האיסלאם הקיצוני אינה של הישראלים בלבד, אלא היא בעיה עולמית, הטרור הוא טרור עולמי".

הקואליציה הישראלית בריטית, יוזמת בכל השנה פעולות פרו ישראליות. סופר מסביר שלדעתו יהודי בריטניה חייבים לתמוך בישראל כמה שיותר, "אנחנו כולנו אוהבים את ישראל ורוצים לעשות דברים למען המדינה. אנחנו משתדלים להיות כמה שיותר אפקטיביים ולחשוף את האנשים שפועלים נגד ישראל. מדובר באנשים קיצוניים מאוד שמנסים להציג את עצמם כליברלים. אותנו לא מעניין מי האנשים שבאים מישראל, זו יכולה להיות ציפי לבני או אביגדור ליברמן או תיאטרון הבימה. כל עוד אנחנו בחו"ל, אין לנו זכות להתערב בפוליטיקה הישראלית מבחינתנו התמיכה היא בישראל ולא משנה מי מישראל. אחרי שנעשה עלייה תהיה לנו הזכות גם להתערב בפוליטיקה הישראלית".