טעות יקרה. משה זר
טעות יקרה. משה זרפלאש 90

משה זר, מגדולי סוחרי הקרקעות ביו"ש, קורא לבית המשפט לעיין שוב במסמכי הטאבו שיפריכו לדבריו את טענת הבעלות הערבית על הקרקע בגבעת האולפנה.

לדבריו, "אם תיקח את המפה של החלקות שרשומות בטאבו במרשם הקרקעות, ותיקח צילום אויר בקנה מידה זהה, תגלה שחלוקת הקרקעות בטאבו אינה תואמת את הנתונים הטופוגרפים. יש חלקות שמסומנות, למרות שמדובר בעצם בתהום או בנחל".

זר מסביר, כי המלך חוסיין העניק את הקרקעות באופן שרירותי כפיצוי על הטבח שהוא ערך, "חוסיין רצה לפצות את משפחות הפלשתינים שנרצחו על ידו, וחילק להם קרקעות בחינם. בפועל החלוקה לא יכולה לתפוס, כי היא אינה תואמת את תוואי הקרקע. אף אחד לא עיבד את הקרקעות מעולם, ועל פי רוב מדובר באדמות נפקדים, או באנשים  שמעולם לא עלו על הקרקע. בדיקה משפטית אמיתית תגלה מייד שהקרקעות אינן שייכות  לאף אחד".

זר קורא לערבי שטוען בעלות על הקרקע בבית אל, לדווח לבית המשפט מתי הוא עיבד את הקרקע, "שייתן תאריך ואפשר לבדוק את זה בעזרת צילומי אויר ישנים, ואם יתגלה שלא היו דברים מעולם טענתו תתבטל, במידה וכן, ניתן לפצותו בעזרת שמאי".

משה זר מציין שאת הקרקעות שהוא רכש מערבים הוא בדק בצורה יסודית לפני שהוא שילם, "כשקניתי קרקע ובא ערבי לטעון שהוא הבעלים. קיבלתי עדויות מנכבדי הכפר שאכן הקרקע שלו. מדדתי את חלקה לאור יום ולא בלילה. וידאתי את זה עם השכנים שלו".