הרכב של מש]חת אטיאס לאחר התאונה
הרכב של מש]חת אטיאס לאחר התאונהצילום דני אליהו דוברות כבאות והצלה
שבוע אחרי התאונה המחרידה בטבריה
בה נהרגו שמונת בני משפחת אטיאס ז"ל מספרים נהגים מאותו סוג רכב על קשיים להאט את מהירות הנסיעה - בגלל דוושת גז תקועה.

ערוץ 2 הביא את סיפורן של אפרת ברנר ונועה לוי, שבבעלותן מכוניות מיצובישי מדגם ואן גרנדיס, אותו סוג רכב שבו נסעה משפחת אטיאס, "הדוושה של הגז נתקעה לנו, ולא הייתה שום שליטה על הברקס. היה צריך לעבור לניוטרל", סיפרה יפעת.

"האוטו פשוט התחיל להאיץ ולא הייתה לי שליטה על המהירות. בסופו של דבר התכופפתי ומשכתי את הדוושה עם היד, תוך כדי נסיעה", היא מספרת וחושפת כי פיתחה שיטה להתמודד עם התופעה - מעבר לניוטרל מאפשר ללחוץ על הברקס ו'להקפיץ' בחזרה את דוושת הגז.

ד"ר עוזי רז,  מהמכללה לביטחון ולחקירות, דוחה את הטענות לפיהן השטיח ליד הדוושות מנע את הבלימה. רז שבדק את ממצאי התאונה, ציין כי אין קשר בין השניים. "בדקנו אם זה השטיח, או משהו נכנס. זה לא קשור. אין שום קשר", אמר לערוץ 2.

"הממצאים האלה נתנו לנו אפשרות לקבוע שהיה משהו שגרם לרכב למשוך בעלייה, למרות שמדובר בעלייה ובלימה", טען ד"ר רז. לדבריו, "מערכת הדלק של הרכב הזה גרמה לרכב להמשיך ולצבור תאוצה בעלייה, בקטע של שלושה וחצי קילומטרים. הנהג נאבק במשיכה של המנוע, ולכן הבלמים לא עמדו בשחיקה, ונגמרו בירידה".

מחברת כלמוביל יבואנית מיצובישי נמסר בתגובה כי: "לחברה לא מוכרת כל תקלה בדוושת הגז ולא ידוע לה כי הסיבה לתאונה קשורה בתקלה כלשהי בדוושת הגז. לפני שנתיים יזמה החברה החלפת שטיחים בכלי רכב מדגם זה כדי למנוע אפשרות תנועת השטיח שמתחת לרגלי הנהג וחיכוכו עם דוושת התאוצה, ולמיטב ידיעתנו גם עניין זה לא קשור לתאונה. לדעתנו, עד למיצוי בדיקת נסיבות התאונה על ידי הגורמים המוסמכים לא נכון להיכנס לספקולציות".