כביש 6. ארכיון
כביש 6. ארכיוןפלאש 90

הדרום מתקרב למרכז הארץ. משרד התחבורה פרסם היום (יום חמישי) באמצעות חברת "כביש חוצה ישראל" את המכרז להמשך סלילת כביש 6 דרומה.

המכרז שפורסם כולל את קטע הכביש ממחלף רהט ועד מחלף להבים (קטע 21) באורך של כשבעה קילומטרים. עלות הפרויקט נאמדת בכ- 300 מיליון שקל והוא צפוי להסתיים בתוך שנתיים וחצי.

שר התחבורה ציין כי עד סוף השנה יפורסמו שני מכרזים נוספים להארכת כביש 6 דרומה, בקטעים שבין להבים ללקיה ובין לקיה לצומת שוקת, באורך של 11 קילומטרים נוספים.

המכרז התפרסם לאחר שהממשלה אישרה את תכניתו של השר כץ להאריך את כביש מספר 6 דרומה, בקטע שבין להבים וצומת הנגב. מדובר בקטע באורך של 45 קילומטרים. קטע זה כולל את הקמתם של מספר מחלפים לאורך תוואי הכביש ובכללם צומת להבים, צומת שוקת, צומת נבטים וצומת הנגב.

השר כץ ציין כי סלילת הקטע החדש, בין להבים ועד צומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה ותגביר בכך את רמת הבטיחות בתוך העיר. לדבריו היא גם תשפר משמעותית את הנגישות לבסיס צה"ל באזור.

"הארכת כביש 6 דרומה מבוצעת במסגרת תכנית "נתיבי ישראל" שנועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל" הוסיף כץ.

כביש 6 משתרע כיום על פני 140 קילומטרים, ממחלף עין תות שבצפון ועד למחלף מאחז בדרום. במחלף תל קשיש שבצפון מתפצל כביש חוצה ישראל לשתי זרועות – האחת לכיוון מחלף סומך והגליל המערבי, והזרוע השנייה לכיוון מחלף המוביל ואצבע הגליל.