גרשון מסיקה השבוע
גרשון מסיקה השבועמועצה אזורית שומרון

הרשות הפלסטינית מוחה באופן חריף על ביקורו של ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, באיחוד האירופי.

כזכור, לפני שבועיים קיים מסיקה ביקור תקדימי בפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל, במהלכו נאם נאום היסטורי, ראשון מסוגו של מנהיג התיישבות, בפני ועדת החוץ של הפרלמנט.

במכתב רשמי של משרד החוץ של הרשות הפלשתינית, תוקפת הרשות הפלשתינית את הזמנתו של מסיקה, המכונה במכתב "יושב ראש מועצת המנהלים של ההתיישבות בשטחים", לפרלמנט האיחוד האירופי.

במכתב, המנוסח בסגנון היסטרי ולא דיפלומטי בעליל, המעיד אולי על הלחץ ברשות הפלשתינית מהקואליציות החדשות שנרקמות בין ההתיישבות בשומרון וחברי הפרלמנט באירופה, מכונה מסיקה "טרוריסט" (לא פחות), וביקור ונאומו בפרלמנט מכונים "חסרי תקדים".

במכתב הרשמי, שהופץ לחברי הפרלמנט האיחוד האירופי וכן בכל נציגוויות הרשות הפלשתינית במדינות אירופה, נכתב בין השאר: "משרד החוץ של הרשות הפלשתינית מגנה את ההזמנה של גרשון מסיקה, יו"ר מועצת המנהלים להתיישבות בשטחים הפלסטינים הכבושים, כאורח כבוד לנאום בפרלמנט האיחוד האירופי...מתן במה לטרוריסט הזה בפרלמנט של האיחוד האירופי הוא מעשה חסר-תקדים, ובא בניגוד בוטה לעמדה המסורתית של האיחוד האירופי ומוסדותיו כלפי העם הפלסטיני, במיוחד אלה המתייחסים לבנייה בהתנחלויות.האיחוד האירופאי, יחד עם כל מוסדותיו, הדגישו בעבר פעמים רבות ובאמצעות הצהרות רשמיות רבות, את תמיכתם בלגיטימציה בינלאומית לזכויות העם הפלסטיני, ובראשם, זכותו להקים את מדינתו עצמאית על בסיס גבולות 1967".

המכתב מסתיים במשפט המעיד יותר מכל על החשש בהנהגת הרשות הפלשתינית משינוי אסטרטגי ובמעבר לתמיכה בהתיישבות ביו"ש "משרד החוץ מקווה כי ההזמנה חסרת-התקדים הזאת אינה מייצגת גישה חדשה של אירופה בהתמודדות עם שאלת פלסטין".



במועצה האזורית שומרון וביחידת קשרי החוץ שליד המועצה התייחסו בחיוך להיסטריה במשרד החוץ הפלשתיני מפעולות ההסברה של השומרון באירופה."אם הרשות הפלשתינית בלחץ" – אומר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה – "סימן שאנחנו בדרך הנכונה. אנו נמשיך לבנות את ארץ ישראל ויחד עם הבניה נמשיך במהפכת ההסברה בארץ ומחוצה לה".

מנהל היחידה האסטרטגית ויועצו של מסיקה, יוסי דגן, האמון על "מלחמת ההסברה" של השומרון, הסביר מה עומד מאחורי הצלחת ההסברה "הדבר המדהים הוא, שכשאנחנו מסבירים  את האמת הפשוטה שאנחנו מתיישבים ביהודה ושומרון כי זו הארץ שלנו, שניתנה לעם ישראל בהבטחה התנ"כית, אנשים פשוט מבינים ומשתכנעים. מסתבר שהאמירה שהארץ פשוט שלנו עובדת יותר מכל התירוצים הקלושים האחרים. רובם אומרים שלא שמעו את ההסבר הזה לפני כן..".

דוד העברי, העומד בראש יחידת קשרי חוץ שומרון, צופה אל העתיד: "התגובות ההיסטריות של הרשות הפלשתינית רק מכוונות אותנו ליותר עשייה. הרשות הפלשתינית פוחדת שהעולם יגלה שההתיישבות ביו"ש איננה הבעיה, אלא הפתרון. בחודשים הקרובים נמשיך לייצר חריש עמוק באירופה ובעולם ולחזק את התמיכה הבינלאומית במדינת ישראל ובהתיישבות ביהודה ושמרון".

ביקור מסיקה - מעשה חסר תקדים